شناسهٔ خبر: 36806 - سرویس هوایی

اسفندیاری تشریح کرد:

آخرین وضعیت نشست‌وبرخاست هواپیما‌ها در تعطیلات نوروز/ انجام بیش از ۲۵هزار پرواز در کل فرودگاه‌های کشور تا تاریخ ۱۲ فروردین/ سهم سه فرودگاه پرترافیک از حمل و نقل مسافران هوایی

فرودگاه مهرآباد قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد حدود ۷۰ درصد پروازهای امسال در سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد انجام شده است و گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

حسين اسفندياری ‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار تجمعی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است که حاکی از رشد ۱۴ درصدی در نشست و برخاست هواپیما است.

وی با اعلام اینکه طی این مدت در فرودگاه مهرآباد ۶ هزار و ۸۵۲ پرواز انجام و ۸۳۰ هزار و ۴۲۳ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند، گفت: در فرودگاه مهرآباد به رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیما رسیدیم.

به گفته اسفندیاری در فرودگاه مشهد نیز حدود ۳ هزار و ۶۲۶ پرواز انجام شده است که نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی پروازها است.

‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم چنین خبرداد که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با انجام ۳ هزار و ۹۱۳ پرواز شاهد رشد ۱۴ درصدی در آمار پروازی این فرودگاه هستیم.

وی با اعلام اینکه این سه فرودگاه چیزی حدود ۷۰ درصد کل پروازهای ایام نوروز را انجام داده‌اند، ادامه داد: این درحالی است که مجموعه پروازها در سال ۹۵ در مجموع ۲۲ هزار و ۴۱۱ پرواز بوده است که در مقایسه با آمار بیش از ۲۵ هزار پروازی امسال رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرده‌ایم.