شناسهٔ خبر: 36811 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی خبر داد:

استقرار ۲۳ گروه راهداری خراسان شمالی در محورهای استان

راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروز ۹۶، ۲۳ گروه راهداری در محورهای ارتباطی استان این استان شمال شرق کشور مستقر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، محمد مشتری اظهار کرد: ۱۹ راهدارخانه شامل ۱۵ راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در این استان آماده شده‌اند.

وی افزود: در طرح نوروزی ۹۶، ۲۰۹ دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری به کار گرفته می‌شود و ۲۵۰ نفر از عوامل راهداری در آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه عوامل راهداری برای تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای مستقر می‌شوند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌ها مختلف همچون لکه‌گیری سطح جاده‌ها، اجرای روکش آسفالت و یا شست و شوی تابلو و علائم در جاده‌ها، ایمنی تردد در محورهای استان را ارتقا دهیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در این استان ۹۶ نقطه پرتصادف شناسایی شده که ۵۱ نقطه آن در محورهای اصلی و شریانی است که اکنون آرام‌سازی و آشکارسازی این نقاط انجام شده است.

وی بیان کرد: آشکارسازی نقاط پرتصادف در ۲۸ نقطه از محورهای فرعی و ۱۷ نقطه در محورهای روستایی در حال پیگیری است.

مشتری اظهار کرد: اخیراً چهار دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای استان نصب شده و شمار این دوربین‌ها به ۱۲ دستگاه رسیده است.

وی افزود: نصب این دوربین‌ها در مسیر بجنورد- جنگل گلستان در اولویت بعدی است که جانمایی‌ها در این زمینه انجام شده و با تکمیل پروژه چهارخطه کردن این مسیر انجام می‌شود.