شناسهٔ خبر: 36814 - سرویس هوایی

یک ایرانی عضو هیات رییسه کمیته تدوین دستورالعمل مشترک ايكائو و بنادر شد

ایکائو مهدی استادی معاون اداره بازرسی و یکنواختی اداره‌کل مراقبت پرواز به‌عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه اجلاس سالانه مشترک سازمان جهانی ايكائو (ICAO) و بنادر و کشتیرانی (IMO) در حوزه آموزش تئوری و عملی تجسس و نجات انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، در اجلاس سالانه مشترک سازمان جهانی ايكائو (ICAO) و بنادر و کشتیرانی (IMO) که ششم تا دهم مارچ در لندن برگزار شد، مهدی استادی معاون اداره بازرسی و یکنواختی اداره‌کل مراقبت پرواز به‌عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این اجلاس در حوزه آموزش تئوری و عملی تجسس و نجات انتخاب شد.

 از جمله وظایف هیات رئیسه در این اجلاس٬ تهیه و تدوین مقررات و دستورالعمل‌های بین‌المللی در حوزه تجسس و نجات است.

اعضای هیات رییسه كميته تجسس و نجات اجلاس مذکور از میان ۲۰ تا ۳۰ کشور انتخاب شده‌اند که شامل برخی کشورها نظیر امریکا، نیوزیلند، شیلی، ایران، امارات و سازمان جهانی IMRF می‌شود.

از دیگر موضوعاتی که در این اجلاس قابل تامل است؛ انتخاب گروه ایرانی به عنوان عضو گروه Review Group JWG ICAO/IMO Model Course  است که وظیفه بررسی پیشنهادات کمیته تدوین دستورالعمل مورد اشاره را بر عهده دارند. در این گروه نیز استادی به عنوان یکی از اعضا انتخاب شده است.