شناسهٔ خبر: 36824 - سرویس استان‌ها

در استان گلستان انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای نظارت بر تأسیسات آب و فاضلاب گلستان

واحد مسکونی برای نظارت بر تأسیسات آب و فاضلاب املاک مسکونی و غیرمسکونی در گلستان، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای به امضای ادارات کل راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام‌مهندسی استان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، بر اساس این تفاهم‌نامه که در ۲۵ بند منعقد شده کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از شرکت آبفا، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تشکیل خواهد شد تا بر تأسیسات آب و فاضلاب نظارت عالیه شود.

مهندسان و مجریان ذیصلاح این حوزه هم طبق این تفاهم‌نامه، باید دوره‌های آموزشی مرتبط را جهت کسب صلاحیت لازم و دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی گذرانده باشند.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه‌ای که با این هدف برگزار شد، امضای این تفاهم‌نامه را فرصتی برای اشتغال مهندسین مرتبط با توجه به افزایش حجم کاری آنان بیان کرد.

احمد تجری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان نیز گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، تمام انشعابات مسکونی و غیرمسکونی آب و فاضلاب به مهندسین سازمان نظام‌مهندسی استان واگذار می‌شود تا با نظارت بر ساخت آنان، کیفیت خدمات‌دهی در این بخش، افزایش یابد و الگوی مصرف آب هم اصلاح شود.

وی افزود: با اجرای تعهدات این تفاهم‌نامه، حرکتی در جهت اصلاح الگوی مصرف آب و بهینه‌سازی آن از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت.