شناسهٔ خبر: 3685 - سرویس پربحث‌ترین اخبار

اعطای جایزه بین‌المللی پل تهران به برترین‌های پل‌سازی

چهارمین کنفرانس بین المللی پل جایزه بین المللی پل تهران برای اولین بار به سه پروژه برتر پل سازی که در یک دهه گذشته اجرا شده اند اعطا خواهد شد.

ایرنا نوشت: رئیس چهارمین کنفرانس بین المللی پل روز شنبه در مراسم افتتاحیه این کنفرانس به موفقیت های بزرگ مهندسان و معماران ایرانی در احداث سازه های مختلف به ویژه پل های منحصر به فرد در تاریخ کشور اشاره کرد.

دکتر 'علیرضا رهایی' افزود: در ساخت راه ها، بزرگراه ها و مسیرهای مواصلاتی سرمایه گذاری های سنگینی صورت می گیرد که بخش زیادی از این سرمایه ها صرف ساخت پل ها می شود.

وی در عین حال با بیان اینکه بازرسی، تعمیر و نگهداری پل ها تاحدودی معفول مانده است، اظهار داشت: با وجود تلاش های ارگانهای مختلف در این زمینه برای بازرسی، تعمیر و نگهداری پل ها نسبت به سرمایه گذاری ساخت پل ها، فعالیت چشمگیری صورت نگرفته است.

رهایی، انتخاب پایش سلامت پل ها به عنوان مهمترین محور برگزاری این کنفرانس نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن موضوعاتی چون طراحی وساخت، استانداردهای و آیین نامه ها و استفاده از مصالح و فناوریهای جدید مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

رئیس چهارمین کنفرانس بین المللی پل با اشاره به سابقه برگزاری این کنفرانس، خاطر نشان کرد: در این کنفرانس 210 چکیده مقاله و 140 اصل مقاله دریافت شده است که از این تعداد بر اساس رای هیات داوران 80 مقاله به صورت ارائه شفاهی ئ 55 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با اشاره 18 مقاله از سوی محققانی دانشگاه‎های خارج از کشور به این کنفرانس، یادآور شد: در این در این دوره از کنفرانس به 3 مقاله برتر که بر اساس نظر هیات داوران حائز بیشترین امتیاز شده باشند، اعطا می شود ضمن آنکه به برترین پروژه های پل سازی کشور طی 10 سال اخیر نیز جایزه بین المللی 'پل تهران' اعطا می شود.

رهایی برگزاری چهار کارگاه تخصصی و نمایشگاهی از دستاوردهای محققان در حوزه پل را از برنامه های جنبی این کنفرانس نام برد.

چهارمین کنفرانس بین المللی پل روز دوشنبه با حضور دکتر 'عباس آخوندی' وزیر راه، مسکن و شهرسازی و با محوریت پایش سلامت پل ها، ایده های خلاقانه و استفاده از مصالح و تکنولوژی های نوین ساخت پل گشایش یافت.

استادان خارجی و ایرانی دانشگاه هایی از کشورهای همچون آمریکا، کانادا، استرالیا، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و قبرس در کنفرانس امسال به ارائه سخنرانی و آموزش های کارگاهی خواهند پرداخت.

این محور اصلی کنفرانس امسال به پایش سلامت پل ها، ایده های خلاقانه و استفاده از مصالح و تکنولوژی های نوین ساخت پل اختصاص دارد.

مراسم معرفی مقالات برگزیده و پل های برتر روز دوشنبه ششم بهمن ماه همزمان با اختتامیه چهارمین کنفرانس بین المللی پل برگزار خواهد شد.