شناسهٔ خبر: 36862 - سرویس ریلی

مدیرکل راه‌آهن شمال در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

جابجایی ۹۵ هزار مسافر نوروزی با راه‌آهن شمال تا ۱۵ فروردین/ تاخیر از مبدا در ناحیه به صفر رسید/ رشد ۲۰۵ درصدی حمل‌بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته

یوسف گران‌پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال از تردد حدود ۴۰۰ رام قطار و جابجایی ۹۵ هزار مسافر در راه‌آهن شمال در طرح نوروزی ۹۶ خبر داد.

یوسف گران‌پاشا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به میزان تردد ریلی انجام شده در منطقه راه‌آهن شمال کشور طی طرح نوروزی ۹۶ حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ اظهار داشت: حدود ۴۰۰ رام قطار طی این مدت در ناحیه شمال تردد داشتند و حدود ۹۵ هزار مسافر نیز جابجا شدند. 

وی افزود: یک رام قطار حد فاصل پل سفید به ساری راه‌اندازی شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اشاره به حجم جابجایی بار در ایام طرح نوروزی نیز بیان داشت: بخش حمل‌ونقل کالا نیز طی این ایام حدود ۲۰۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ است. 

گران‌پاشا با اشاره به استقرار ۳۰۰ نیرو در ۲۲ ایستگاه ناحیه شمال تصریح کرد: خوشبختانه راه‌آهن ناحیه شمال طی این ایام با سانحه‌ای مواجه نشد. همچنین علی رغم بارش برف، باران و آبگرفتگی در جاده‌های مجاور، جابجایی مسافران در بخش ریلی بدون هیچگونه مشکلی انجام شد.

 وی خاطرنشان کرد: در طول طرح نوروزی ۹۶ تاخیر از مبدا ما در این مدت به صفر و تاخیر در کل ناحیه نیز به کمتر از ۲ دقیقه رسید.