شناسهٔ خبر: 36865 - سرویس هوایی

شمس‌نژاد خبر داد:

۲۴۷ سورتی پرواز طی ۱۹ روز در فرودگاه قشم/ جا به جایی افزون بر ۶۱ هزار مسافر

فرودگاه قشم مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم، گفت: ۶۱ هزار و ۷۹۳ مسافر طی ۲۴۷ سورتی پرواز از (۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶) در فرودگاه این جزیره تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی شمس‌نژاد با اعلام اینکه طی ۱۹ روز یاد شده ۶۱ هزار و ۷۹۳ مسافر هوایی در قشم تردد کردند، افزود: این میزان ورود و خروج مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۴۱ هزار و ۴۹۴ مسافر از رشد ۴۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: ۳۱ هزار و ۲۷۲ مسافر طی این مدت از هفت مسیر داخلی و یک مسیر بین المللی (دبی) وارد جزیره قشم شدند و ۳۰ هزار و ۵۲۱ مسافر هم فرودگاه جزیره قشم را به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، تبریز و امارات متحده عربی ترک کردند.

به گفته مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم، ۲۴۷ سورتی پرواز انجام شده امسال در فرودگاه این جزیره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۲۰۸ سورتی پرواز، ۱۹ درصد رشد داشته است.

او با اعلام اینکه قشم ایر، ایران ایر، آتا، نفت، معراج، زاگرس، کاسپین، آسمان، کیش ایر، اترک و تابان یازده ایرلاین فعال در جا به جایی مسافران جزیره قشم بودند، بیان داشت: بیشترین سهم پروازی تعطیلات پایان سال و نوروز ۹۶ فرودگاه بین المللی قشم به شرکت های قشم ایر با ۶۲، زاگرس ۴۳، کاسپین و آتا هر یک با ۴۱ و تابان با ۲۷ سورتی پرواز مربوط می شود.

شمس نژاد اظهار کرد: ارائه خدمات به مسافران فرودگاه قشم شامل چک و بازرسی بار و مسافر و صدور تسهیلات سفر با زحمات شبانه روزی همکاران پرتلاش در حوزه های مختلف این فرودگاه محقق شده است.

همه ساله چندین میلیون مسافر از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، زمینی (مسیر ورود خودروی مسافران از بندر پهل به بندر لافت با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم) وارد این جزیره در جنوب ایران می شوند که اوج تردد مسافران و گردشگران به ایام تعطیلات پایان سال و نوروز مربوط می شود.