شناسهٔ خبر: 36895 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

تحویل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان به دانشگاه علوم پزشکی استان

بیمارستان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تحویل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علیرضا مصطفی‌زاده بورا اظهار کرد: این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شده است و در مرحله شناسایی نقص و ایرادهای احتمالی برای رفع آن است.

وی افزود: این بیمارستان در مساحت ۱۸ هزار مترمربع ساخته شده است که ۱۷ هزار مترمربع مربوط به ساختمان اصلی و ۱ هزار مترمربع نیز مربوط به ساختمان‌های جنبی است.

مصطفی‌زاده بورا گفت: اعتبار اجرای این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان در پایان سال ۱۳۸۹ وارد مرحله اجرایی شده است و اکنون آماده تحویل نهایی به دانشگاه پزشکی است تا تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.

در پایان لازم به ذکر است که این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف نظیر زنان و زایمان، کودکان، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی و چشم، دیالیز، آزمایشگاه داخلی Ccu، icu، جراحی، قلب و ... است که بخش زنان و زایمان بر اساس استاندارهای روز جهانی و به روشIdr  طراحی و اجرا شده است.

این بیمارستان در روزهای آتی توسط دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مورد بهره‌برداری رسمی قرار خواهد گرفت.