شناسهٔ خبر: 36909 - سرویس استان‌ها

گزارشی از عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در نوروز ۹۶

جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از پایانه‌های مسافری تهران/ رشد ۱۵ درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد/ جابه‌جایی ۷۰۰ هزار مسافر با ۳۶۵۰ رام قطار

ایستگاه راه آهن تهران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهران از جابه‌جایی یک میلیون و ۱۷۷ هزار مسافر نوروزی در چهار پایانه مسافری استان خبر داد و گفت: ۵۰۰۰ اتوبوس و ۸۰۰۰ خودروی سواری در پایانه‌های مسافربری استان برای سفرهای نوروزی ۹۶ اختصاص یافته بود.

مجید نصرالله‌ نژاد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ یک میلیون و ۱۲۷ هزار مسافر نوروزی از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه چهار پایانه استان جابه‌جا شدند، عنوان کرد: در ایام نوروز ۹۶ در پایانه بیهقی ۵۷۴۰ دستگاه با ۱۱۷ هزار و ۲۹۲ مسافر، در پایانه جنوب ۱۹ هزار و ۹۱۷ دستگاه حمل و نقل عمومی با ۶۵۴ هزار و ۶۶۹ مسافر، درپایانه شرق ۱۲هزار و ۱۰۱ دستگاه با ۲۵۵ هزار و ۶۸۹ مسافر، در پایانه غرب ۲۶ هزار و ۱۹۱ دستگاه حمل و نقل عمومی با ۳۷۶ هزار و ۴۱۳ مسافر و در پایانه شهرستان‌های استان ۹۰۳۴ دستگاه با ۱۲۳ هزار و ۳۱۱ مسافر جابه‌جا شدند. به عبارت دیگر درمجموع یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۷۴ مسافر از طریق ۷۲ هزار و ۹۸۳ دستگاه ناوگان عمومی جابه جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران یادآور شد: عید ۹۵ یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده بودند.

وی همچنین به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای استان تهران در نوروز ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: نصب ۱۸ هزار تابلوی علایم ایمنی در محورهای تهران همچنین احیای خط‌کشی ۴۰۰ کیلومتر از محورهای استان در این کاهش تصادف موثر بوده است.

نصرالله نژاد با اشاره به اختصاص ۵۰۰۰ اتوبوس و ۸۰۰۰ خودروی سواری در پایانه‌های مسافربری استان برای سفرهای نوروزی ۹۶ گفت: در آستانه نوروز ۳۰ هزار نسخه بروشور معرفی اماکن گردشگری استان تهران تهیه شد که در مجتمع‌های خدماتی رفاهی و پایانه‌های مسافربری توزیع شدند و ۱۶ شرکت امداد خودرو نیز در ایام نوروز پاسخگوی نیاز مسافران استان تهران در محورهای مختلف بودند.

رشد پرواز نوروزی فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره)

از سوی دیگر حسین اسفندیاری، ‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اینکه نوروز۹۶ در فرودگاه مهرآباد ۶۸۵۲ پرواز انجام و ۸۳۰ هزار و ۴۲۳ مسافر اعزام و پذیرش شدند، گفت: در فرودگاه مهرآباد به رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیما رسیدیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین خبرداد که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با انجام ۳۹۱۳ پرواز به رشد ۱۴ درصدی در آمار پروازی این فرودگاه رسیدیم.

۷۰ درصد سفرهای ریلی روزانه کشور از تهران بوده است

همچنین رضا شاکری، مدیرکل راه‌آهن تهران با بیان اینکه از ۲۰۴ سفر روزانه ریلی کشور در ایام نوروز ۹۶، ۷۰ درصد یعنی ۱۵۷ سفر از تهران صورت گرفته، عنوان کرد: نوروز امسال با رشد دو درصدی مسافران ریلی تهران روبه رو شدیم.

شاکری به جابه‌جایی ۷۰۰ هزار مسافر ریلی تهران با ۳۶۵۰ رام اشاره کرد و گفت: میزان تاخیر از مبدا قطارهای تهران در ایام نوروز هفت ثانیه بوده است.