شناسهٔ خبر: 36935 - سرویس ریلی

امروز صبح؛

رییس جمهور وارد سمنان شد/ افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح استانی

حسن روحانی رییس جمهور روز پنجشنبه با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی وارد فرودگاه سمنان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی را در این سفر یک روزه جمعی از اعضای هیات دولت همراهی می کنند.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح و پروژه استانی از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر یک روزه است.

گفتنی است در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی قرار است چندین پروژه حوزه راه به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان افتتاح شود. از مهمترین این پروژه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شوند می‌توان به قطار حومه‌ای تهران-گرمسار، باند جدید فرودگاه سمنان به طول ۲۸۰۰ متر (با صرف ۱۷ میلیارد تومان اعتبار)، بهره‌برداری از ۱۷۵۶ واحد مسکن مهر و افتتاح دو مجتمع خدماتی رفاهی در گرمسار و میامی اشاره کرد.

 ازدیگر پروژه‌هایی که دراین سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسند می‌توان به افتتاح احداث و بهسازی راه شاهرود-میاندشت با صرف ۷۰ میلیارد تومان اعتبار، افتتاح تقاطع غیرهمسطح درجزین با صرف پنج میلیارد تومان اعتبار، دو پل زیرگذر ورودی فرودگاه شاهرود، بهسازی راه شاهرود-گرگان و روکش آسفالت محور شاهرود-آزادشهر و روشنایی مقاطع وزودی آزادراه حرم تا حرم به بزرگراه تهران-مشهد، شاهرود به رودیان و نیز ورود و خروج فرودگاه شاهرود، همچنین افتتاح محور گرمسار-چنداب با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و کلنگ‌زنی تقاطع راه‌آهن شاهرود و نیز افتتاح ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد.