شناسهٔ خبر: 36937 - سرویس هوایی

صبح امروز انجام شد؛

طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با حضور رییس جمهوری افتتاح شد

فرودگاه سمنان طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار دولتی با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیر فرودگاه سمنان روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری این طرح در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد : باند پروازی این فرودگاه در طول و عرض ۲ هزار و ۸۰۰ متر در ۴۵ متر ساخته شده است و ۲ شولدر ۷.۵ متری نیز در این طرح ارزشمند استانی نصب شده است.

حسین شجاعی اظهار داشت : ۲ استرپاپ ۴۵ متری، تاکسی‌وِی و آپرون متر در ۱۴۰هزار متر مربع در بهره برداری از طرح بهسازی عوامل پروازی فرودگاه سمنان عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح باند فرودگاه سمنان، تنها فرود هواپیماهای پهن پیکر میسر است و پرواز هواپیماهای مسافربری و مسافرت مردم با هواپیما از فرودگاه سمنان در گام بعدی اجرا می شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مطلوب و در شان مردم استان سمنان، افزود: ایجاد فضای سبز، جدول‌گذاری و رنگ‌آمیزی این فرودگاه به شهرداری سمنان واگذار شده است.

مدیر فرودگاه سمنان گفت: در طرح جامع و برای توسعه این فرودگاه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرودگاه سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان- مشهد قرار گرفته است، فاصله فرودگاه سمنان از ورودی شرقی شهر سمنان، در حدود ۶ کیلومتری و از مرکز شهر سمنان در فاصله تقریبی هشت کیلومتری واقع شده است.  

سابقه تاسیس این فرودگاه به سال ۱۳۵۵ برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال ۱۳۷۵ که بهسازی آن دوباره انجام شد.

در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان ۱۸ طرح با اعتباری نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس، آماده بهره برداری و آغاز احداث است.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین ۹۵ مهمان مردم سمنان بود.

استان سمنان با ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر، جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخایر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.

استان سمنان در زمان حاضر ۸۰ درصد تولید نمک، حدود ۴۵ درصد تولید گچ و بیش از ۹۰ درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.

استان سمنان ۹.۷ میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و ۳۵۲ هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.