شناسهٔ خبر: 36941 - سرویس مسکن و شهرسازی

با دستور آخوندی صورت گرفت؛

ماموریت ویژه دو معاون حوزه مسکن و ساختمان برای بررسی زلزله خراسان‌رضوی/ بازدید مظاهریان و شکرچی‌زاده از مناطق زلزله‌زده استان/ ارائه گزارش مستقیم به آخوندی

نشست معاون مسکن و ساختمان و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ماموریت ویژه وزیر راه و شهرسازی صبح امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه وارد مشهد شدند تا با حضور در جلسه استانداری آخرین وضعیت زلزله استان را بررسی و گزارش آن را به صورت مستقیم به آخوندی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با وقوع زلزله در استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد و اطراف آن به شدت ۶.۱ ریشتر که موجب بروز خسارت به برخی از ساختمان‌ها و همچنین مجروح و کشته‌شدن تعدادی از هموطنان شد، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ماموریتی به دو نفر از معاونان خود؛ حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و همچنین محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برای بررسی و ارایه گزارشی جامع از ابعاد و خسارات وارده به هموطنان زلزله‌زده خراسان‌رضوی، ماموریت ویژه داد.

در این ماموریت، مظاهریان و شکرچی‌زاده صبح امروز ۱۷اردیبهشت‌ماه وارد شهر مشهد شدند و با حضور در جلسه استانداری ضمن استماع گزارش استاندار، راهی بازدید از مناطق زلزله شده شدند تا گزارشی جامع را از خسارات وارده تهیه و به دکتر آخوندی ارائه کنند. قرار است گزارش مستقیم این دو نفر از معاونان حوزه‌های مسکن و ساختمان و همچینین مرکز تحقیقات مسکن به وزیر راه و شهرسازی ارایه شود.

به گفته حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز ۱۷ فروردین ماه همراه با دکتر شکرچی زاده وارد شهر مشهد شد، جلسه‌ای با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان و همچنین محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تشکیل شد و ابعاد حادثه، تشریح شد.

همچنین، بر اساس گفته‌های معاون مسکن و ساختمان پس از این جلسه، بازدید از مناطق آسیب‌دیده استان در زلزله اخیر در دستور کار است. در این بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های مسکن و ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی همراهی می‌کنند .

گفتنی است روز گذشته ۱۶ فروردین‌ماه ساعت ۱۰: ۳۹ صبح زلزله ۶.۱ ریشتری در سفیدسنگ حدود ۸۰ کیلومتری شهر مشهد به وقوع پیوست که در پی آن نیز چندین پس‌لرزه رخ داد و شهرهای خواف، سنگان، زبرجان، تربت‌جام، نیشابور و تربت‌حیدریه نیز دچار لرزش‌های خفیف‌تری از سفیدسنگ شدند.

بر اساس آمارهای رسمی، ۲ کشته، ۹ مصدوم و تخریب ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی چندین روستا از خساراتی است که در این زلزله گزارش شده است. /