شناسهٔ خبر: 36943 - سرویس استان‌ها

نشست صمیمی کارکنان مدیریت مسکن و ساختمان با مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد

نشست در آستانه سال جدید مدیر و کارکنان حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با دکتر محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل این اداره  دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد: این نشست صمیمی که با هدف ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و همچنین  برنامه‌های آتی این حوزه در سال‌جاری در محل دفتر مدیر کل راه وشهرسازی برگزارشد. به سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر  تغییر رویکرد ادارات کل راه و شهرسازی از پروژه محوری به برنامه محوری پرداخته شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه مصرف مصالح بی‌کیفیت برای ساخت و سازهای غیر استاندارد منجر به هدر رفتن سرمایه ملی و حیف و میل شدن مصالح می‌گردد گفت : در سال گذشته با راه‌اندازی دبیرخانه مبحث پنجم ساختمان در استان ،پیگیر ساخت و سازهای با کیفیت با مصالح استاندارد هستیم که امیدواریم در سال‌جاری با افزایش سطح نظارت بر ساخت و سازها ، شاهد ساختمان‌های با کیفیت و با مصالح استاندارد باشیم .

نقصان محمدی به موضوع تغییر ساختار سازمانی پرداخت و گفت: با توجه به انتقال مدبریت راهداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به زودی چارت سازمانی ادارات استانی  ابلاغ خواهد شد که این تغییردر حوزه مدیریت مسکن و ساختمان تاکید بر اقتصاد مسکن و مقررات ملی ساختمان و همچنین نظارت بر فعالیت تشکل‌های مهندسی دارد. که هر کدام به عنوان یک اداره زیر مجموعه این مدیریت بستری را فراهم خواهند کرد تا با قوت بیشتر و بهتر به رسالت سازمانی خود بپردازیم .

وی در ادامه افزود: سه ماموریت مهم این اداره کل که شامل مسکن،حمل و نقل و شهرسازی می‌باشد در برنامه‌های سال‌جاری مورد توجه قرار گرفته و مقرر شد این اداره کل موضوعات فوق را بطور ویژه پیگیری نماید.

در ادامه این نشست مدیر مسکن و ساختمان ضمن تشکر از برگزاری این نشست صمیمی به معرفی و وظایف کارکنان این بخش پرداخت و خواستار تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه شد.

وي با اشاره به برنامه پيش روی حوزه مسكن و ساختمان درسال 96 مبني بر اتمام پروژه‌های مسكن مهر تاپايان خرداد ماه جاری،خاطرنشان نمود: ازفعاليت‌های اين حوزه تقويت نظارت بر تشكل‌های حرفه‌ای و مهندسی استان و مكانيزه كردن سيستم صدور و ارتقاء پروانه‌های مهندسين عضو نظام مهندسی و نيز اجرای طرح سامانه نظارت آنلاين ماده 35 به عنوان اولين استان در كشور است.

وی در ادامه نيز باتاكيد بر لزوم حمايت بيشتر از دبيرخانه مبحث پنجم مقررات ملی از برگزاری نشست‌های تخصصی و نشر مجله مصالح و فرآورده‌های ساختمان در سال‌جاری خبر داد و گفت :از جمله موارد ديگری كه توسط مدير مسكن و ساختمان مطرح گرديد، اجرای طرح مسكن اجتماعی در بافت ناكارآمد شهری و پيگيری راه‌اندازی مركز تحقيقات راه، مسكن وشهرسازی شعبه يزد بود. در پایان هرکدام از حاضرین نکته نظرات خود را در خصوص وظایف خود بیان داشتند .