شناسهٔ خبر: 37024 - سرویس استان‌ها

عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی در نوروز ۹۶

افزایش ۶درصدی جابه‌جایی مسافر در پایانه‌های مسافربری خراسان رضوی/ رشد محسوس پرواز در فرودگاه مشهد/ کاهش زمان سیر قطار مشهد در نوروز ۹۶

فرودگاه مشهد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از ورود ۸۳۳ هزار و ۲۵۱ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مشهد مقدس در نوروز امسال و افزایش ۶درصدی جابه‌جایی مسافر در پایانه‌های مسافربری خراسان رضوی خبر داد.

ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: نوروز امسال ۸۳۳ هزار و ۲۵۱ نفراز طریق ناوگان حمل و نقل عمومی  وارد مشهد شده و ۸۶۲ هزار و ۹۰۹ نفر از این شهر خارج شدند. این تعداد مسافر با ۶۴ هزار و ۹۵۵ اتوبوس، مینی‌‌بوس و سواری از طریق سه ایستگاه سوار کلات، شاهد و حافظ و سه پایانه مسافربری راه ابریشم، معراج و امام رضا (ع) جابه‌جا شده‌اند.

نصری با اشاره به افزایش ۶درصدی جابه‌جایی مسافران نوروزی در پایانه‌های مشهد عنوان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: اکنون ۱۳۴ شرکت حمل و نقل مسافربری و ۵۷۰۰ وسیله نقلیه مسافربری در این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸۰۰ اتوبوس، ۱۴۰۰ مینی‌بوس، ۱۲۰۰خودروی سواری کرایه ای و ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس وی.آی.پی در ایام نوروز به مسافران خدمت‌رسانی کردند.

افزایش ۱۸ درصدی نشست و برخاست پروازها در فرودگاه مشهد

از سوی دیگر بر اساس اعلام خبر روابط عمومی فرودگاه مشهد این فرودگاه  در نوروز ۹۶ رشد ۲۲ درصدی میزان اعزام و پذیرش مسافرین و افزایش ۱۸ درصدی نشست و برخاست پروازها را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۹۵ ثبت كرده است.

بر این اساس از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا مورخ سیزدهم فروردین۹۶، ۳۸۱۳ عملیات پروازی در فرودگاه مشهد انجام شد كه طی آن ۵۵۳ هزار و ۹۵۳ نفر مسافر اعزام و پذیرش شدند.

در بازه زمانی مشابه در سال گذشته با انجام ۳۲۳۵ پرواز، ۴۵۴ هزار و ۴۹۷ مسافر در فرودگاه مشهد جابه‌جا شده بودند.

فرودگاه مشهد سالانه پذیرای بیش از ۱۰ میلیون مسافر و محل نشست و برخاست بیش از ۷۵ هزار پرواز است.

جابه‌جایی ۸۴۰ هزار مسافر نوروزی در مسیر ریلی مشهد

همچنین مدیرکل راه آهن خراسان گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین ماه جاری ۸۴۰ هزار مسافر نوروزی به صورت رفت و برگشت در مسیر راه‌آهن مشهد با ۹۴ رام قطار رفت و برگشت در هر روز و در مجموع با ۱۹۷۴ رام قطار از مسیر مشهد به ۲۶ شهر و مرکز استان جابه‌جا شده‌اند.

وی گفت: در نوروز امسال تردد قطار از مشهد به برخی شهرها از جمله بندرعباس، یزد، کرج و قم با استقبال بیشتر مواجه شد و جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل در این مسیرها افزایش داشته است. ضمن اینکه کیفیت خدمات امسال در این مسیر افزایش چشمگیر داشته که کاهش زمان سیر قطار در مسیر تهران - مشهد از ۱۱ساعت و ۳۰ دقیقه به ۱۰ ساعت از جمله آنهاست.

ضیایی ادامه داد: در این مدت حرکت ۹۷ درصد قطارها ازمبداء مشهد بدون تاخیر بوده و میانگین تاخیر در سه درصد باقیمانده نیز کمتر از ۳۰ ثانیه بوده است.

وی افزود: قطار بین‌المللی مشهد - نخجوان نیز طی تعطیلات نوروزی هفته‌ای دو روز و با ظرفیت سه واگن ۳۶ نفره، مسافران را بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان جابه‌جا کرده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان با یادآوری ورود قطار گردشگری عقاب طلایی به کشور از مسیر راه‌آهن خراسان اظهار کرد: این قطار گردشگری ویژه با ۶ واگن مسافری و یک واگن مولد برق، ۱۲ فروردین ماه به مرز ریلی سرخس وارد و پس از تعویض بوژی ۱۳ فروردین با لوکوموتیو راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران وارد مشهد شد. در مشهد نیز یک واگن غذاخوری، سه واگن درجه یک مسافربری و یک واگن مولد برق به این قطار گردشگری بین‌المللی افزوده شد و سپس به سفر یک هفته‌ای خود در شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران ادامه داد.

در نوروز ۹۶ حدود ۱۵ درصد مسافرین نوروزی خراسان رضوی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد سه درصد راه‌آهن را برای سفر به مشهد انتخاب کردند.