شناسهٔ خبر: 37089 - سرویس هوایی

رویترز خبر داد:

ایران ممکن است اولین بوئینگ خود را زودتر از موعد دریافت‌کند

بوئینگ ‌خبرگزاری رویترز گزارش‌داد: شرکت هواپیمایی 'ایران ایر' در چارچوب قراردادی برای جایگزینی شرکت 'ترکیش ایرلاینز'، ممکن است اولین هواپیمای جدید بویینگ خود را زودتر از موعد مورد انتظار دریافت‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از رویترز، انتظار بر این بوده که ایران اولین هواپیما از مجموع ۸۰ هواپیمای سفارش داده شده به شرکت آمریکایی بویینگ را در آوریل ۲۰۱۸ دریافت کند، اما دست کم یک هواپیمای جدید طبق گزارشها بلااستفاده مانده زیرا شرکت هواپیمایی ترکیه به علت مشکلات مالی از خرید آن منصرف شده است.

منابع آگاه صنعت هوایی گفتند که بویینگ در حال مذاکرات برای تحویل دست کم یک فروند هواپیمای ۷۷۷-۳۰۰ ER است که در ابتدا برای ترکیش ایرلاینز ساخته شده بود.

این شرکت ترکیه ای به علت کاهش ترافیک هوایی در پی کودتای نافرجام سال گذشته این کشور، از دریافت آن در زمان حاضر منصرف شده و دریافت این هواپیماها را به تاخیر انداخته است.

امکان دسترسی به مقام های این شرکت های هواپیمایی برای اظهار نظر فراهم نشد.

این در حالیست که 'اصغر فخریه' معاون وزیر راه و شهرسازی به خبرگزاری نیمه رسمی 'مهر' گفته است که اولین هواپیمای بویینگ تا یک ماه آینده به تهران می رسد.

این اولین جت جدید ساخت آمریکا است که از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ تا کنون تحویل ایران می شود.

این هواپیما ۳۴۷ میلیون دلار ارزش دارد اما به گفته برآوردهای مطرح شده در صنعت هواپیمایی ممکن است به قیمتی پایینتر فروخته شده باشد.

ایران ایر در پی توافق هسته ای و لغو تحریم ها همچنین ۱۰۰ هواپیما از شرکت اروپایی ایرباس سفارش داده است و در حال مذاکره برای خرید ۲۰ هواپیمای اروپایی 'توربو پراپ' از شرکت ATR است.