شناسهٔ خبر: 37095 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر خبر داد:

رشد ۱۵۱ درصدی تردد گردشگری دریایی در کارون و اروند/بازدید ۱۰۲ هزار و ۲۶۸ مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور از بندر خرمشهر

گردشگری دریایی مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر گفت: در تعطیلات نوروز ۱۰۲ هزار و ۲۶۸ میهمان نوروزی به‌صورت کاروان خودرویی و کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس در خصوص سفرهای دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند در ایام نوروز گفت: در این ایام ۲۱۳ هزار و ۳۹۰ گردشگر دریایی در قالب ۱۱ هزار و ۱۳۲ سفر دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند تردد کردند و از جاذبه‌های دریایی این دو رودخانه بهره‌مند شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز فعالیت شناورهای مسافری در مسیرهای کویت و عراق به علت افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی در اروند و کارون متوقف شده بود، افزود: شناورهای مسافری از ۱۶ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال به جابجایی مسافر در رودخانه‌های اروند و کارون فعالیت داشتند.

به گفته مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ایام نوروز بندر خرمشهر در راستای ایجاد ایمنی تمهیدات خاصی از جمله گشت‌های منظم دریایی در رودخانه اروند و همانند سال‌های گذشته به‌صورت داوطلبانه و با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و هلال‌احمر در رودخانه کارون اندیشیده بود.

دریس در خصوص نجات جان ۱۲ سرنشین یک فروند قایق تفریحی در رودخانه کارون گفت: این قایق تفریحی در تعطیلات نوروز در آب‌های کارون واژگون شد که تمامی سرنشینان آن با حضور به موقع شناورهای جستجو و نجات بندر خرمشهر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

وی یادآور شد: در ایام نوروز شناورهای جستجو و نجات ناجی ۴، سار ۲، قیام ۸، دو فروند قایق تندروی جستجو و نجات و یدک‌کش ناصر ۳ رودخانه اروند و کارون را تحت پوشش قرار دادند.

مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر همچنین گفت: در تعطیلات نوروز ۱۰۲ هزار و ۲۶۸ میهمان نوروزی به‌صورت کاروان خودرویی و کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

دریس ادامه داد: میهمانان نوروزی از محوطه‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات، تأسیسات بندری، ساختمان مرکزی قدیمی، مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، نوار مرزی و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون بازدید کردند و با امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری خرمشهر از نزدیک آشنا شدند.

وی اضافه کرد: در جریان این بازدیدها که با همراهی و اسکورت نیروهای یگان حفاظت گارد و انتظامات بندر خرمشهر انجام می‌شد، کارشناسان این اداره کل اطلاعات جامعی در خصوص مجتمع بندری خرمشهر به میهمانان ارائه می‌دادند و همچنین بروشورهای حاوی هشدارهای ایمنی و بسته اقلام فرهنگی در اختیار میهمانان گذاشته شد.