شناسهٔ خبر: 37108 - سرویس بنادر و دریانوردی

امروز صورت گرفت؛

اجرای طرح اتصال اسكله رو-رو بندر امیرآباد به شبكه ریلی كشور آغاز شد/ آغاز افتتاح و كلنگ‌زنی ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح‌های زیرساختی در مازندران

بازديد با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روز میلاد حضرت علی (ع)  اسكله رو-رو ریلی بندر امیرآباد با اتصال به شبكه سراسری راه‌آهن كشور به بهره‌برداری رسید. قرار است امروز ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح‌های زیرساختی در استان مازندران افتتاح و كلگ‌زنی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین حسن روحانی رئیس‌جمهوری كشورمان به همراه دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و برای افتتاح و كلگ‌زنی ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح‌های زیرساختی در استان مازندران وارد شهر ساری شدند.

رئیس جمهور در بدو ورود به استان مازندران به منظور آغاز اجرای طرح اتصال اسكله رو-رو ریلی بندر امیرآباد وارد منطقه ویژه اقتصادی این بندر شد.

همزمان با ورود رئیس جمهور و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی خدمتگذار مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد  و همچنین محمد سعیدنژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی كشورمان  عملیات  اجرای طرح اتصال اسكله رو-رو ریلی بندر امیرآباد با به شبكه ریلی كشور به دستور رئیس جمهوری آغاز شد. این اسكله قرار است پس از بهره‌برداری به شبكه سراسری راه‌آهن وارد و به بندر امیرآباد وصل شود.

هم‌اكنون مراحل ساخت اسكله به اتمام رسیده است و به زودی عملیات اتصال آن به شبكه ریل راه‌آهن آغاز خواهد شد. این پروژه از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی تامین و به مرحله بهره‌برداری رسید.