شناسهٔ خبر: 37205 - سرویس استان‌ها

غلامرضا رضائی تشریح کرد:

جزئیات تغییر‌کاربری ایستگاه فعلی راه آهن تهران- همدان/ ساخت ایستگاه مسافری راه‌آهن داخل شهر همدان

غلامرضا رضایی مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: ایستگاه فعلی راه آهن تهران- همدان (باربری) ۱۱۷ هکتار است و ۱۳ کیلومتر از محدوده‌ شهر فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز پنج شنبه ۱۴ فروردین ماه در سفر به استان همدان که به همراه تعدادی از معاونین خود در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی انجام شد از ایستگاه فعلی راه آهن تهران- همدان (باربری) بازدید کرد.

غلامرضا رضائی مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت توضیحاتی را در مورد این ایستگاه ارائه کرد و گفت: این ایستگاه راه‌آهن ۱۱۷ هکتار است و ۱۳ کیلومتر از محدوده‌ شهر فاصله دارد.

رضائی ادامه‌ داد: مقرر شده است ایستگاه فعلی راه آهن به صورت باری بهره‌برداری شود و ایستگاه دیگری به صورت مسافری داخل شهر و در جوار ترمینال مسافری پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در ایستگاه فعلی راه آهن تهران –همدان ساخت و ساز انجام می‌شود به تغییر کاربری ایستگاه از مسافری به باری اشاره کرد و گفت: قسمت مسافری حذف شده است و با توجه به اینکه برخی از ساختمان‌های آن از پیش ساخته شده‌ است نمازخانه و ساختمان پلیس و علائم و ارتباطات به داخل ساختمان باری در دست احداث منتقل شده است.

وی گفت: یک بخش اداری در حدود ۷۵۰ متر مربع به همراه یک سکوی مسافری و هم‌چنین محوطه ورودی و خروجی قسمت اداری تا ۵ اردیبهشت ماه آماده بهره برداری می‌شود.

رضائی گفت: در قسمت اداری ۱۰۰ متر مربع برای مسافران احتمالی فضا در نظر گرفته شده است. هم‌چنین بخش اداری که ۳۶۰۰ متر مربع مساحت دارد تا هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود.