شناسهٔ خبر: 37215 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور مسئولان استان انجام شد؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پیاده راه بوعلی/ گفت‌و‌گوی صمیمانه آخوندی با شهروندان همدان/ استقبال مردم از وزیر دولت تدبیر و امید

بازدید وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان همدان به همران معاونین خود و مسئولان استان از پیاده راه بوعلی آن شهر حدفاصل بین میادین امام و بوعلی بازدید کرد و به گفتگو با اهالی شهر همدان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان همدان که ۲۴ فروردین ماه با همراهی تعدادی از معاونان وی در حوزه‌های حمل و نقلی و همچنین مسکن و شهرسازی انجام شد از پیاده راه بوعلی که حد فاصله میدان امام تا میدان بوعلی است بازدید کرد.

در این بازدید که با گفتگوی رودر روی وزیر راه و شهرسازی با اهالی همدان همراه بود نکاتی در رابطه با تاثیراتی که ایجاد این پیاده‌راه در رونق کسب و کار، ایجاد فضای متفاوت برای حضور پررنگ تر مردم در  محله‌های قدیمی شهرها، ایجاد شور و نشاط و همچنین امید در بین اهالی ایجاد کرده نیز گفتگو شد.

اهالی پیاده راه بوعلی همدان همچنین به ارایه نقطه نظرات خود در رابطه با تاثیری که این پیاده را در ایجاد فضایی صمیمی در شهر گذاشته پرداختند.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پیاده راه بوعلی این اقدام را یکی از طرح‌های موثر برشمرد و در بازدید میدانی برخی از ساخت و سازهای جدید را در این پیاده راه که منطبق با دیگر ساختمان ها نبودند نامناسب دانست و گفت: متاسفانه خط آسمان در ایران آشفته است و ما نه فقط در برخی از نقاط شهری همدان که در تمامی استان ها و شهرهای کشور مساله خط آسمان را داریم.

آخوندی تصریح کرد: حفظ میراث به جای مانده از تاریخ شهرها وظیفه‌ای همگانی است و باید تمامی نهادهای دست‌اندرکار با مشارکت مردمی در این زمینه قدم بردارند.

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز که در این بازدید وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد ضمن ارایه تاریخچه ای از این محله، گفت: متاسفانه برخی از ساخت و سازها در همه شهرها و از جمله همدان مناسب نیستند که باید با فرهنگ سازی و آموزش های لازم و اتخاذ سیاست های مناسب در جهت اصلاح آنها گام برداریم.

جمعی از اهالی که در بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیات‌همراه از میدان بوعلی تا میدان امام همراه شدند زحمات وزارت راه و شهرسازی را در دولت یازدهم در ایجاد فضایی مناسب و متفاوت برای کسب و کار مورد تقدیر قرار دادند. همچنین در این دیدار و بازدید، مردم به بیان بخشی از مشکلات خود پرداختند و خوستار رونق بیشتر در فضای کسب و کار شدند.

میرزایی رئیس شورای شهر همدان، نیکبخت استاندار همدان و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این بازدید حضور داشتند.

گفته می شود این پیاده راه با هدف بهسازی بافت های میانی و ایجاد شور، نشاط و حفظ نمادهای شهرها در استان های مختلف آغاز شده است.

میرزایی رئیس شورای شهر همدان اجرای این پیاده راه را با همکاری شهرداری استان از نکات حائز اهمیت برشمرد.

به گفته امیر فتحیان مدیرشهرداری یکی از مناطق شهرداری همدان، میدان امام یکی از مهمترین میدان های شهر همدان است و شهر همدان به گونه ای است که میدان مرکزی وجود دارد و سایر میادین و خیابان ها دور میدان مرکزی و مهم ایجاد شده اند.  

فتحیان افزود: این پیاده‌راه از اواسط سال ۹۵ شروع شد و در مدت زمان ۳ ماه و نیم با بودجه ۱۰ میلیاردتومانی ساخته شد. تمامی زیرسازی ها و تاسیسات در این مدت کوتاه انجام شد. /