شناسهٔ خبر: 37252 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد

آسیب به ۱۲۰ راه روستایی اردبیل در سیل اخیر/ جزئيات دلايل اصلی خسارت به ابنیه فنی راه‌های استان

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از وارد شدن خسارت به ۱۲۰ راه روستایی در شهرستان‌های نیر، مشکین‌شهر و اردبیل بر اثر سیل ووزش باد شدید خبر داد.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: راه‌های استان اردبیل نیز درجریان سیل اخیر دچار خسارت شدند که البته حجم خسارت کمتر از استان‌های همجوار یعنی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بود.

رحمتی از تخریب تعدادی از ابنیه فنی، آبروها و علائم ایمنی راه‌های روستایی همچنین آسیب‌دیدن راه ۱۲۰ روستا در شهرستان‌های نیر، مشکین‌شهر و اردبیل خبر داد و افزود: در سیل اخیر با تشدید رانش در محور صائین و تخریب ۵۰۰ تابلو و شش تیر روشنایی درمحورهای استان مواجه شدیم که باید در اولین فرصت ترمیم شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: درمجموع در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های استان وارد شده است. اکنون تمام محورها باز و راهداران مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: علت اصلی بروز خسارت وزش باد شدید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ثانیه خصوصا در شهرستان مشکین شهر و نیز افزایش ناگهانی دما و آب شدن برف کوه‌ها با پیامد طغیان رودخانه‌ها بوده است.