شناسهٔ خبر: 37299 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

برخورد قاطع یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با متصرفان اراضی ملی

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طرح صیانت از زمین‌های دولتی و ملی در بازده زمانی نوروز از سوی یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، سرهنگ رستگاری فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بر اساس دستورالعمل ویژه ایام نوروز که توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد، یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تمامی امکانات و نیروهای اجرایی خود توانست طرح مذکور را با موفقیت به اتمام برساند.

وی با تشریح عملکرد نوروزی این یگان ادامه داد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مأموریت داشت تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات و منابع انسانی موجود در اختیار و برنامه‌ریزی دقیق با پیش‌بینی و برآورد مناسب در ایام تعطیل نوروز ۱۳۹۶ در حوزه مسئولیت خویش در سطح اراضی و اماکن تحت پوشش و تحویلی یگان‌های حفاظت مناطق مرکزی، شرق و غرب استان تهران، اقدامات پیشگیرانه حفاظتی را معمول نماید. حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک، تجهیزات، اموال منقول و غیرمنقول و تأمین و استقرار نظم و امنیت در اماکن و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در این راستا و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در اجرای قوانین و مقررات، اساسنامه سازمان و آئین‌نامه‌های مربوط و انجام بخشی از وظایف ناجا در حوزه استحفاظی استان تهران از جمله وظایف این یگان در ایام عید بود.

سرهنگ رستگاری با تأکید بر اینکه در این طرح کلیه فرماندهان یگان‌های حفاظت مناطق سه‌گانه شرق، غرب و شمیرانات، تهران و ری موظف شده بودند با ایجاد قرارگاه عملیاتی نوروز ۹۶ و نصب چادر و بنر آدرس محل استقرار یگان حفاظت از اراضی و مبارزه با تعرض، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام و حضور فیزیکی و فعال در آن قرارگاه را داشته باشند، افزود: تمامی قرارگاه‌ها در این ایام نسبت به ارائه مستندات عملکرد روزانه خود اقدام و به قرارگاه نوروزی مستقر در یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران ارسال کردند که همین موضوع سبب شد تا فرماندهان و مسئولین مربوطه به صورت لحظه‌ای از اتفاق‌های رخ داده باخبر باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در اجرای این طرح جلسات توجیهی با حضور عوامل یگان حفاظت، عوامل انتظامی و نگهبانان برگزار شد که تمامی موارد قانونی و چگونگی وظایف افراد شرح و آموزش داده شد، همچنین با عوامل محترم قضایی و انتظامی به منظور هماهنگی بیشتر جلساتی تشکیل گردید.

وی ادامه داد: در همین راستا دستورالعمل حفاظت و مراقبت اراضی و امـاکن تحـت پوشـش با نام عمـلیاتی حفاظت پایدار در نوروز ۹۶ نام‌گذاری و ابلاغ شد که مأموریت فرماندهان و ناظران به دو شیفت زمانی ۸ و ۹ روزه تقسیم گردید. این طرح از ۲۷ اسفند آغاز و تا پایان ایام نوروز ادامه داشت و به عنوان یک طرح پایدار به صورتی متفاوت تا پایان سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

سرهنگ رستگاری افزود: همچنین عناصر سه‌گانه حفاظت (انتظامی، سازمانی و مؤسسات) به سه بازه زمانی ۶ روزه که از ۲۷ اسفند آغاز و تا پایان ۱۴ فروردین ادامه داشت، تقسیم بندی شدند و در هر شرایطی دو سوم آنان مشغول به خدمت و یک سوم در مرخصی بودند، مدت زمان خدمت روزانه عوامل نگهبان حفاظت اراضی در هر شیفت کاری، ۸ ساعت بود که بر اساس تدبیر فرمانده یگان شهرستان (زمان و کیفیت وقوع جرائم) به صورت یکسره یا انقطاعی صبح و عصر اعمال شد.

وی تعداد کل نیروهای به‌کارگیری شده در شیفت‌ها را ۱۰۷ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد خودروهای به‌کارگیری شده ۱۸ دستگاه و تعداد گشت موتوری ۵۹ دستگاه بود.

سرهنگ رستگاری بیان کرد: خوشبختانه با اجرای وظایف دقیق عوامل یگان حفاظت در ایام عید شاهد برخورد قاطع با قانون‌شکنان و متصرفان بودیم، به شکلی که در کمترین زمان ممکن با دستور مقام محترم قضایی و همکاری عوامل انتظامی با ناقضان قانون و متصرفان سودجو برخورد شد.

وی مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرفات در اراضی ملی حوزه استحفاظی استان تهران را این‌گونه بیان کرد: عوامل یگان حفاظت در ایام تعطیل هوشیاری و حساسیت خاصی را در جلوگیری از تصرفات غیرقانونی حوزه استحفاظی استان تهران داشتند.

وی افزود: کلیه تصرفات رفع تصرف شد که از آن جمله می‌توان به رفع تصرف در منطقه سعادت‌آباد تهران، مسگر آباد، سادات محله دماوند، روح‌افزا دماوند، رفع تصرف منطقه مهرآباد و جلوگیری از تصرف در شهرستان‌های ملارد، پیشوا و نصیرآباد رباط‌کریم به صورت ویژه اشاره کرد.