شناسهٔ خبر: 37309 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری زنجان عنوان کرد

اجرای طرح‌های هفت‌گانه ارتقای ایمنی در زنجان/ آشکارسازی ۲۸ نقطه پرتصادف در محورهای استان

ایرج دست نشان به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، سال جاری، طرح‌های هفت‌گانه ارتقای ایمنی با جدیت از سوی این اداره‌کل پیگیری و اجرا می‌شود.

ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: هر چند عمده تصادفات جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان است اما در برخی مواقع هر چند اندك و محدود، راه هم در بروز و هم در شدت تصادف نقش دارد، از این رو انجام اقدامات اولیه برای ارتقای ایمنی راه‌های استان نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: حاشیه امن راه‌ها و جاده‌ها می‌تواند نقش بسزایی در تردد ایمن و کاهش خسارات جانی و مالی سوانح احتمالی داشته باشد.

دست‌نشان گفت: اصلاح مسیرهای پرخطر می‌تواند نقش کلیدی در اجرایی شدن طرح‌های ایمنی و ترافیک داشته باشد و رعایت ضوابط قانونی از سوی ساکنین حریم راه‌ها و نظارت بر اجرای قوانین، نقش موثری در کاهش سوانح جاده‌ای و افزایش ایمنی مسافران خواهد داشت که این امر ازسوی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان دنبال می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان تاکید کرد: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی در آزادراه زنجان – تبریز، طراحی و اجرای روشنایی طولی نقاط مه‌گیر و تقاطع‌های حادثه‌خیز و گردنه‌ها همچنین تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها در آزادراه‌های زنجان – قزوین‌، زنجان – تبریز و ترانزیت زنجان – قزوین و زنجان – میانه در کنار ارتقای علایم ایمنی راه‌ها در تمام محورهای مواصلاتی سطح استان زنجان از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

دست‌نشان با اشاره به ارتقای کیفیت وسایل نقلیه عمومی از طریق برندسازی شرکت‌ها اظهار کرد: استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در ناوگان اتوبوسی استان شروع شده و به زودی تمام ناوگان عمومی زنجان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال شاهد نزدیک به هشت میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان بودیم، افزود: از این میزان تردد، ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۱۳ درصد نیز مربوط به وسائط نقلیه سنگین بوده است.

وی تاکید کرد:  استان زنجان دارای ۴۷ نقطه پرتصادف است که از این میزان هفت پروژه با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان در حال رفع مشکل و ۲۸ نقطه دیگر نیز آشکارسازی شده است.

دست‌نشان ادامه داد: در کنار این موارد، طرح‌های هفت‌گانه ارتقای ایمنی با جدیت از سوی این اداره‌ کل پیگیری و اجرا می‌شود. ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه باعث شد تا آمار تلفات دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در استان زنجان به صفر برسد. همچنین طرح‌های ارتقای ایمنی عابران و سرنشینان، موتورسواران، ادوات کشاورزی و وانت‌بارها درسال جدید دنبال می‌شود.