شناسهٔ خبر: 37357 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران:

۲ طرح بزرگ راهسازی گچساران با ۱۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست

راهسازی رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ طرح بزرگ تعریض، بهسازی و آسفالت راه ارتباطی با اعتباری افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل احمدی گفت: جاده اصلی دوگنبدان، بی‌بی حکیمه (س) به رگ سفید شامل سه فاز با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۲۷ کیلومتر و ساخت جاده باباکلان به دوگنبدان در ۲ فاز به طول ۲۰ کیلومتر با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرای عملیات راهسازی در گچساران است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها از آذر سال ۱۳۹۵ آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی، قرار است تا در مدت زمان ۲۴ تا ۳۶ ماه بهره‌برداری شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران افزود: در حال رایزنی با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برای مسدود شدن این جاده برای شتاب بخشی به عملیات اجرایی آن هستیم.

احمدی گفت: برای مسدود شدن این ۲ مسیر باید در کنار آن محورهای ارتباطی دیگر جایگزین شود.

وی افزود: بهره‌برداری از این تعداد طرح نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری با بهبود جاده ارتباطی به بارگاه بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) دارد.

وی عنوان کرد: خارج شدن برخی روستاها از بن‌بست ارتباطی، آسان شدن حمل‌ونقل تولیدات کشاورزی و کاهش خسارت‌های سوانح جاده‌ای از دیگر مزایای اجرای این طرح‌هاست.

وی بیان کرد: حدود ۲۱ کیلومتر از مجموع ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان گچساران شوسه و خاکی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت این میزان راه روستایی نیاز است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۴۰ کیلومتر راه روستایی در دولت تدبیر و امید در این شهرستان آسفالت شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.