شناسهٔ خبر: 37393 - سرویس استان‌ها

به‌منظور حفاظت در برابر وقوع حوادث طبیعی احتمالی صورت گرفت:

جابجایی ۳ هزار خانوار در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز

بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با بهسازی و نوسازی در این استان، طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با جابجایی ۳ هزار خانوار در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، بابک نجفیان با اشاره به این که این خانوارها به دلیل سکونت در اراضی و پهنه لرزه‌خیز شهر تبریز جابجا خواهند شد، گفت: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با امضای یک تفاهم‌نامه، متعهد به تأمین و تحویل ۴۸ هکتار از اراضی دولتی جهت ساماندهی و حفظ امنیت شهروندان و جابجایی ۳ هزار خانوار ساکن در منطقه خطرپذیر ضلع جنوبی اتوبان پاسداران شده است.

نجفیان افزود: در این راستا، تفاهم‌نامه مشترکی مابین استانداری، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری تبریز و انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن ایران با موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز نیز به امضاء رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مصوب شده ۴۱ هکتار زمین به مرور زمان به صورت تدریجی و علی‌الحساب به شهرداری تبریز برای اجرای طرح جابجایی واگذار شود، گفت: تاکنون حدود ۴ هکتار از اراضی فوق، تحویل شهرداری تبریز شده که در بخشی از این اراضی تاکنون ۱۷۱ واحد مسکونی توسط شهرداری و انبوه‌سازان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری تبریز به صورت همزمان با جابجایی خانوارها درصدد تملک واحدهای ساکنین محدوده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان آذربایجان‌شرقی در پایان پیشنهاد داد تا پس از انجام جابجایی‌ها، اراضی این محدوده به استفاده طرح‌های تفصیلی شهر تبریزی رسیده و به رایگان در اختیار شهرداری تبریز قرار بگیرد.