شناسهٔ خبر: 37510 - سرویس استان‌ها

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه جهرم مطرح کرد؛

فعال سازی فرودگاه های کوچک با خرید هواپیماهای ATR/ بهره مندی همه شهروندان از نوسازی صنعت هوایی کشور

 آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از فرودگاه شهرستان جهرم استان فارس اعلام کرد: دلیل اصلی خرید هواپیماهای کوچک ATR بهره‌برداری از فرودگاه‌های کوچکی مانند جهرم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان فارس از فرودگاه شهرستان جهرم نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان توسعه این فرودگاه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید منطقه با تاکید بر اینکه فرودگاه جهرم هم اکنون دایر بوده و مشکلی از نظر امکان پرواز در آن وجود ندارد گفت: بحث اصلی ما در فرودگاه‌های کوچکی مانند این فرودگاه خرید هواپیماهای کوتاه برد است.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی ما در خصوص خرید هواپیماهای کوچک ATR در راستای برنامه نوسازی ناوگان هوایی کشور بهره برداری از فرودگاه‌های کوچکی مانند فرودگاه جهرم در کشور است.

وی افضافه کرد: هدف نهایی ما آن است تا این فرودگاه‌ها وارد چرخه بهره برداری شده تا مردم بتوانند بهره لازم از آن را ببرند. امید داریم  خرید هواپیماهای ATR به تدریج تمامی فرودگاه‌های کوچک کشور را وارد این چرخه کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این مسیر از پروژه احداث ساختمان آتش نشانی و امداد و نجات شهید جلیل فقیری در منطقه قطب اباد شهرستان جهرم بازدید کرد. این ساختمان قرار است با زیربناهای ۸۵۰ متری در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع ساخته شود.