شناسهٔ خبر: 37533 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

بازدید اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از استان کرمان

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از بازدید میدانی اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری از شهرهای استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی با اعلام این مطلب افزود: این بازدید در راستای تهیه و بازنگری طرح‌های توسعه و عمران شهری شهرهای استان کرمان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر، تعداد ۹ طرح جامع و جامع – تفصیلی شهرهای استان در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری در دست بررسی است که اعضای کمیته فنی شورای عالی طی روزهای ۲۸ لغایت ۳۱ فروردین‌ماه از ۹ شهر استان کرمان بازدید کردند.

بلوردی افزود: در این بازدید ۱۲ نفر از اعضای محترم کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مربوطه به همراه مدیرکل محترم دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به بررسی طرح‌های جامع و جامع - تفصیلی شهرهای زیدآباد، انار، خورسند، درب بهشت، دوساری، بم، ریگان، شهداد و اندوهجرد پرداختند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: این طرح‌ها که پیش از این، به تصویب کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و نیز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان رسیده، جهت بررسی و تصویب نهایی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده است.

وی اضافه کرد: به همین منظور پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیته فنی شورای عالی و به جهت آشنایی، بررسی دقیق‌تر و بهره‌مندی از نظرات مدیران محلی شهرهای موردنظر، این بازدیدها در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

از ۷۱ شهر استان کرمان، ۴۸ شهر دارای طرح جامع و تفصیلی یا جامع – تفصیلی مصوب بوده و ۱۳ شهر نیز در مرحله تصویب استانی و یا شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است و مابقی شهرها دارای طرح هادی شهری می‌باشند.