شناسهٔ خبر: 3756 - سرویس مسکن و شهرسازی

حناچی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

زمان تصمیم‌گیری درباره ضوابط بلندمرتبه‌سازی / برج‌سازی در تهران تاکنون بدون ضابطه بوده است

پیروز حناچی دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری از تصمیم‌گیری کمیسیون ماده ۵ درباره ضوابط بلندمرتبه‌سازی در روز ۱۳ بهمن خبر داد و گفت: بعد از تصویب این کمیسیون موضوع با اولویت در دستور کار شورایعالی شهرسازی و معماری قرار می‌گیرد.

پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: درباره ایراداتی که مشاور طرح جامع به ضوابط بلند مرتبه‌سازی گرفته است دوشنبه هفته آینده ۱۳ بهمن در جلسه کمیسیون ماده ۵ و کمیته فنی این کمیسیون تصمیم‌گیری می‌شود و به محض رفع ایرادات ضوابط بلندمرتبه سازی و تصویب در کمیسیون ماده ۵ با اولویت و حداکثر بعد از ۲ هفته در دستور کار شورایعالی شهرسازی و معماری قرار خواهد گرفت.

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری گفت: بعد از تصویب طرح جامع در سال ۱۳۸۶ قرار بود شهرداری طی سه ماه ضوابط بلندمرتبه سازی را تدوین کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است بنابراین تمام تصمیماتی که در حوزه برج سازی طی این مدت گرفته شد بدون ضابطه بوده است.

پیش از این مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از توقف برج‌سازی در تهران خبر داده بود و گفت: برج‌سازی در تهران تا زمان تصویب ضوابط بلند مرتبه‌سازی در کمیسیون ماده ۵ شهرداری فعلا متوقف است تا بعد از تصویب این ضوابط، درباره بلندمرتبه سازی تصمیم گیری شود. /