شناسهٔ خبر: 37560 - سرویس هوایی

اسفندیاری خبرداد:

امسال هشت هزار میلیارد ریال طرح توسعه فرودگاهی بهره‌برداری می‌شود

حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امسال هشت هزار میلیارد ریال طرح توسعه فرودگاهی در فرودگاه‌های مختلف سطح کشور بهره‌برداری می‌شود.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا؛ حسین اسفندیاری در حاشیه بازدید از فرودگاه منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: از جمله طرح‌‌های توسعه می‌توان به ساخت باند، عوامل پروازی، خرید دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری، دستگاه‌های رادار و خرید ماشین‌های آتش‌نشانی، تجهیزات ایمنی و نجات، موتورهای اضطراری برق بدون وقفه، باند و مجموعه نرم افزاری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه رادارهای مورد نیاز کشور نیز در دوران پساتحریم به تدریج در حال خریداری است، افزود: در شرایط فعلی حرکت جهادی در شرکت‌های فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شده است.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو، گفت: احداث این فرودگاه توسط این سازمان، اقدام بی‌نظیری است زیرا همزمان با توسعه حمل و نقل هوایی، سایر بخش‌ها از جمله گردشگری، تجارت، صادرات و سایر زیرساخت‌ها توسعه می‌یابد.

اسفندیاری با تأکید بر نقش فرودگاه‌ها در پیشرفت و رونق یک منطقه، افزود: فرودگاه ماکو به عنوان یک فرودگاه استاندارد کشور به‌ کلید توسعه این شهرستان تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کلیه تجهیزات، عوامل و سیستم‌های فرودگاه ماکو برای پرواز در این فرودگاه آماده است و در زمان حاضر از ترمینال موقت استفاده شده و بعد از اتمام ترمینال اصلی و بعضی نواقصات جزئی، از صد در صد ظرفیت این فرودگاه استفاده می‌شود.

اسفندیاری در خصوص سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در فرودگاه‌های کشور نیز گفت: بستر لازم برای حضور بخش خصوصی آماده شده است.