شناسهٔ خبر: 37630 - سرویس استان‌ها

درنشست مدیران‌کل دستگاه حمل و نقلی یزد بررسی شد

آمادگی دستگاه‌های حمل و نقلی یزد درمقابله با حوادث احتمالی

جلسه با هدف ارزیابی آمادگی دستگاه‌های مختلف درمقابله با حوادث احتمالی با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های حمل و نقلی استان یزد جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، دراین نشست که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و سایر مدیران حوزه حمل و نقل استان برگزار شد، میزان آمادگی دستگاه های حمل و نقلی استان در زمان بحران ومقابله با حوادث احتمالی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست، محمدرضا نقصان محمدی، مدیرکل راه و شهرسازی یزد با تاکید بر نقش مهم حمل و نقل در حوزه‌های ریلی، هوایی و زمینی در زمان بحران گفت: با توجه به تغییرات ساختاری که در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده وبر اساس دستورالعمل اخیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، مسئولیت دبیری کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استانی ومدیریت بحران و پدافند غیرعامل به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها محول شده و امیدواریم این کارگروه تخصصی که مسئولیت خطیری را در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برعهده دارد با یک استراتژی مناسب و برنامه‌‌ریزی دقیق بتواند  دستگاه‌های عضو این کارگروه را به سمت اهداف این کمیسیون سوق دهد.

این مقام مسئول افزود: امیدواریم با حضور مستمر مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل استان، بتوان مهمترین مسئولیتی که در زمان بحران به عهده این بخش است را به نحو احسن اجرایی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به مسئولیت‌های هرکدام از دستگاه‌های عضو این کارگروه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود همدلی و همگرایی موجود این تعاملات در بخش حمل و نقل حاکم است و با هماهنگی که بین دستگاه‌های  مختلف حمل و نقل وجود دارد این انتظار می‌رود که در مواقع بحران، دستگاه‌های مربوط آمادگی لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد که مهمان ویژه این جلسه بود با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های عضو این کارگروه گفت: هدف این نشست بررسی میزان آمادگی این حوزه در مقابل حوادث و مخاطرات احتمالی است که نقش مهمی را در زمان بحران ایفا خواهد کرد.

هادی‌نسب با تاکید بر برنامه‌های سال ۹۶ افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مانورهای ویژه‌ای در همه حوزه‌ها برگزار خواهیم کرد که امیدوارم دستگاه‌های حمل و نقل استان نیز با محوریت اداره کل راه و شهرسازی در برگزاری این مانورها ما را یاری کنند.

در پایان این جلسه هرکدام از مدیران حوزه حمل ونقل گزارشی از اقدامات خود را در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارائه کردند.