شناسهٔ خبر: 37668 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان‌های کشور

محمدجعفر علیزاده در بازدید از پایگاه خبری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت با نگاه توسعه‌ای به زیرساخت‌های بخش سلامت، امسال ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان‌های در دست ساخت اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، محمدجعفر علیزاده امروز دوشنبه در بازدید از بیمارستان در دست ساخت شهرستان عجب‌شیر افزود: این اعتبار از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت و تکمیل بیمارستان تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته یک هزار میلیارد ریال افزایش دارد از این رو ساخت و تحویل بیمارستان‌ها در سال جاری سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۵ بیمارستان با حدود ۲ هزار تخت و با بودجه ۵ هزار میلیارد ریالی در کشور به بهره‌برداری رسید و تا پایان دولت یازدهم نیز ۱۰ بیمارستان دیگر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

علیزاده گفت: در قانون بودجه سال ۹۶ برای بیمارستان ۸۸ تختخوابی عجب‌شیر نیز منابع مناسبی در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت و تکمیل این بیمارستان در سال ۹۷ به پایان برسد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، کلینیک‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه‌ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه‌های تخصصی است.

وی پیشرفت این طرح را ۴۸ درصد اعلام کرد و افزود: بیمارستان عجب‌شیر در اولویت‌های اول سازمان در سال جاری قرار دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن نیز افزایش یافته است.