شناسهٔ خبر: 37714 - سرویس زنان و امور خانواده

معاون رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تاکید کرد

گام‌های مثبت وزارت راه در تحقق عدالت جنسیتی ساختار اداری و پروژه‌ها/ توفیق دولت یازدهم در ریل‌گذاری پیوست جنسیتی

شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در حوزه ماموریت‌های خود در لحاظ کردن پیوست جنسیتی و تحقق عدالت میان زنان و مردان در ساختار اداری و نیز پروژه‌های عمرانی تلاش خوبی داشته و دارد.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه گردهمایی مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم در راستای ریل‌گذاری و فراهم کردن تحقق عدالت جنسیتی در دستگاه‌ها و پروژه‌ها گام برداشت و امیدواریم در برنامه ششم توسعه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته شاهد تحقق عدالت جنسیتی در بسیاری از حوزه‌ها باشیم.

مولاوردی با بیان اینکه برای اولین بار در برنامه ششم قرار است به تعیین شاخص‌ها و هدف‌گذاری کمی در تحقق عدالت جنسیتی برسیم، گفت: می‌توان امیدوار بود با شاخص‌ها و برنامه‌های تعیین شده قدم‌های جدی در این مهم برداشته شود.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه پیوست جنسیتی مشابه پیوست فرهنگی و محیط زیستی در دستور کار تمام طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: با این پیوست در برنامه ششم ملاحظات جنسیتی به آثار تصمیمات دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌ها از جمله طرح‌های عمرانی قبل از انجام عملیات اجرایی انجام می‌شود تا برنامه‌ها با نیازها و ملاحظات خاص جنسیتی نیز هماهنگی داشته باشند.

وی تاکید کرد با شناختی که از وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر دارد به نظر می‌رسد تلاش این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید گام برداشتن در چارچوب ماموریت‌هایش بوده و این وزارتخانه به شناخت صحیحی از عدالت جنسیتی رسیده و گام‌های مثبتی نیز در این زمینه برداشته است. وی افزود: این وزارتخانه تلاش‌های خوبی در تحقق عدالت جنیستی در ساختار اداری و نیز اجرای طرح‌ها داشته که قابل تحسین است.