شناسهٔ خبر: 37724 - سرویس هوایی

با حضور مرتضی دهقان برگزار شد:

جزئيات جلسه ساماندهی استفاده شركت‌های هواپیمایی از خدمات ترافیك هوایی

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:لازم است چگونگی بهره برداری شركت‌های هواپیمایی از ظرفیت‌های فرودگاهی با توجه به روند رو به توسعه صنعت هوایی و افزایش ناوگان هوایی كشور دقیق تر و كارشناسی‌تر تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشور، در این جلسه كه معاون عملیات شركت فرودگاههای كشور، مدیران عامل شركت‌های هندلینگ و مدیران بخش معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل، مدیركل دفترنظارت سازمان و كارشناسان نظارت بر امور هوانوردی حضور داشتند.

 مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل با تاكید بر اینكه لازم است چگونگی بهره برداری شركت‌های هواپیمایی از ظرفیت‌های فرودگاهی با توجه به روند رو به توسعه صنعت هوایی و افزایش ناوگان هوایی كشور دقیق تر و كارشناسی‌تر تبیین شود گفت: هدف از این نشست بحث و بررسی و استفاده از نقطه نظرات مدیران و كارشناسان جهت بهینه ترشدن نحوه بهره برداری از ظرفیت‌ها و خدمات ترافیك هوایی توسط ارائه كننده خدمات مذكور است که یقیناً می‌تواند در استفاده از توانایی‌های بالقوه و افزایش بهره برداری و هرچه شفاف‌ترشدن چالش‌های احتمالی و از همه مهمتر بروز رسانی قوانین و مقررات و بازه زمانی كه اجازه داده می‌شود هواپیما و یا هواپیماهای شركت‌ها عملیات نشست و برخاست و استفاده از امكانات فرودگاهی را دریافت كند ( Slot Time ) تعیین كننده باشد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل بر تشكیل كمیته هماهنگ كننده متشكل از نمایندگان فرودگاهها، شركت‌های هواپیمایی و نماینده سازمان تاكید كرد.

گفتنی است، مدیركل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی نمایندگان شركت‌ها معاون عملیات شركت فرودگاهها نیز نظرات خود را در خصوص تدوین دستورالعمل جدید هوانوردی بیان كردند