شناسهٔ خبر: 37772 - سرویس مسکن و شهرسازی

برگزاری میزگرد تخصصی دربند؛ آب، رود- دره و ما مردمان در سعدآباد

پوستر میزگرد تخصصی دربند؛ آب، رود- دره و ما مردمان با سخنرانی معاونان وزیر راه و شهرسازی، بزرگان میراث‌فرهنگی و برخی از مدیران‌شهری، معماری و شهرسازی با محوریت معیارهای طراحی محیطی دوستدار زیست‌بوم، در تالار خلیج‌فارس مجموعه فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیرخانه سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های آب‌های تهران با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نشست دوم از سلسله نشست‌های اگر آب‌ها را در تهران جاری کنیم را تحت‌عنوان دربند؛ آب، رود- دره و ما مردمان را با محوریت موضوع‌های معیارهای طراحی‌محیطی دوستدار زیست‌بوم و با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه‌های شهری، معماری و میراث‌فرهنگی کشور در تالار خلیج‌فارس مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌کند.

برگزارکننده میزگرد تخصصی فوق، انجمن مفاخر معماری ایران است و در نظر دارد پس از این میزگرد، در تیرماه سال جاری، کارگاه طراحی معماری با موضوع بازطراحی رود- دره دربند بین محله باغ شاطر و مجموعه سعد آباد را نیز برگزار کند.

در این نشست که روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸ در تالار خلیج‌فارس مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران برگزار می‌شود، فرهاد احمدی، محمدرضا اصلانی، حمیده امکچی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، سیدمحسن حبیبی، محمد حقانی رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری و معاون وزیر راه و شهرسازی، محمد سالاری رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، علی غفاری، سودابه فضائلی، سیدعلیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر معماری ایران، محمدمهدی محمودی و اسکندر مختاری حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

گفتنی است، نشست اول تحت‌عنوان اگر آب ها را در تهران جای کنیم...؟ در بهمن‌ماه سال ۹۵ به همت انجمن مفاخر معماری ایران با تمرکز بر سه هسته تاریخی کلانشهر تهران (شمیران، تهران و ری) رابطه شهر و آب در سه شکل رودخانه، قنات و چشمه را مورد بررسی قرار داد و از منظر بزرگان و استادان معماری کشور و سایر رشته‌های کشور به موضوع پرداخت. /