شناسهٔ خبر: 37818 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد:

اجرای ۱۲پروژه اقتصاد مقاومتی در اصفهان/ پیشرفت ۴۰درصدی تکمیل قطعه اول آزادراه شرق اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های تکمیل آزادراه در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی کشور و تکمیل خط‌آهن و فرودگاه در این کریدورها همچنین رونق مسکن، ۱۲پروژه در استان اصفهان در دست اجراست.

حجت‌اله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در راستای تحقق پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی در زمینه تکمیل و بهره‌برداری از ۱۲۱ کیلومتر آزادراه در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی کشور، ادامه تکمیل آزادراه غرب اصفهان به طول ۱۸ کیلومتر عملیاتی شده که به دلیل عدم تصویب ماده ۲۱۵ تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

غلامی به تعریف دو پروژه تکمیل قطعه اول آزادراه شرق اصفهان به طول ۲۲کیلومتر با پیشرفت ۴۰درصد و احداث قطعه دوم این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت ۲۰درصد اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای تکمیل و بهره‌برداری ۱۲۱ کیلومتر آزادراه در کریدورهای شمالی است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان افزود: در راستای اجرای پروژه ملی تکمیل و بهره‌برداری ۵۹۱ کیلومتر خط راه‌آهن در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی پروژه‌های قطعه اول قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران به طول ۴۵کیلومتر به پیشرفت ۱۵درصد و فاز اول بندرخشک اصفهان به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز به پیشرفت ۲۵درصدی رسیده است.

وی به پروژه تکمیل باند پرواز، انبارها و توسعه ترمینال فرودگاه اصفهان نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل عدم آزادسازی زمین در حد پیشرفت ۱۵درصدی مانده است.

غلامی افزود: در راستای تکمیل و بهره‌برداری ۱۲۱کیلومتر آزادراه در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی کشور تکمیل مطالعات محورهای قابل تبدیل بزرگراه اصفهان-شهرضا-آباده به آزادراه به طول ۱۴۳کیلومتر به پیشرفت ۲۰ درصدی، تکمیل مطالعات محورهای قابل تبدیل بزرگراه اردستان-نائین-بادرود به آزادراه به طول ۱۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۱۵درصدی و تکمیل مطالعات محورهای قابل تبدیل بزرگراه اصفهان-دلیجان به آزادراه به طول ۱۴۰ کیلومتر به پیشرفت ۱۵درصدی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان عنوان کرد: در راستای رونق مسکن در استان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مطالعه و انتخاب سرمایه‌گذار «قطار حومه شهری اصفهان-نجف‌آباد» به طول ۳۰ کیلومتر به پیشرفت ۳۵درصدی، «قطار حومه شهری اصفهان-شاهین‌شهر» به طول ۲۳کیلومتر به پیشرفت ۴۰درصدی و «قطارهای شهرهای جدید فولادشهر- مبارکه، مجلسی-بهارستان» به طول ۱۹۵کیلومتر به پیشرفت ۱۲درصدی رسیده است.