شناسهٔ خبر: 37869 - سرویس بنادر و دریانوردی

شهریاری اعلام کرد:

تخلیه و بارگیری ۱۰۸ هزار تن کالا در بندر کیش/ رشد ۷۰ درصدی صادرات غیرنفتی در ماه فروردین

تخلیه و بارگیری در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰۸ هزار تن انواع کالا و همچنین افزایش ۷۰ درصدی صادرات غیرنفتی در این بندر طی فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۰۸ هزار و ۳۵۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش، در نخستین ماه سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: از این میزان، ۸۶ هزار و ۹۹۹ تن به کالای غیرنفتی و ۲۱ هزار و ۳۵۱ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات غیرنفتی در این بندر را رقمی بالغ بر ۳۵۵ تن با رشد ۷۰ درصدی و حجم واردات این‌گونه کالاها را یک هزار و ۷۹۹ تن اعلام کرد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از کابوتاژ ۸۴ هزار و ۸۴۵ تن کالای غیرنفتی در این بندر سخن به میان آورد.

شهریاری ضمن اشاره به ترابری ۱۶۳ هزار و ۷۳۹ نفر مسافر از طریق این بندر طی امسال گفت: علاوه بر فعالیت‌های مسافری، ۸۷ هزار و ۷۵۱ نفر، گشت دریایی با شناورهای تفریحی در آب‌های جزیره مرجانی کیش را تجربه کردند که این بخش از فعالیت‌های دریایی طی سال جاری ۳ درصد افزایش داشته است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی نخستین ماه امسال را یک هزار و ۴۶۱ فروند اعلام کرد و افزود: طی این مدت، جابجایی ۳۵ هزار و ۸۷۸ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب به ثبت رسید.