شناسهٔ خبر: 37871 - سرویس استان‌ها

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود خبر داد:

اجرای ۳۰ پروژه برای توسعه شهر جدید بینالود در سال گذشته

شهر جدید بینالود مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: ۳۰ پروژه عمرانی سال ۹۵ برای پیشرفت شهر جدید بینالود آغاز شده یا به بهره‌برداری رسیده که این حجم عملیات معادل عملیات عمرانی چهار سال قبل در این شهر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بینالود، حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: این پروژه‌ها در راستای ماندگاری ساکنین در شهر، ارتقای امنیت، توسعه امکانات رفاهی، زیربنایی و روبنایی انجام گرفته و برای اجرای آن‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته پایانه مسافربری شهر، بخش زیرسازی و روسازی بلوار ابریشم، ساختمان هنرستان، حوزه مقاومت بسیج، کتابخانه مسجد امام رضا (ع)، بازارچه خوداشتغالی فصلی بانوان، مهدالرضا آستان قدس رضوی، عملیات زیرسازی معابر سطح شهر و ۴۰ کیلومتر آبیاری تحت‌فشار برای فضای سبز بینالود به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: همچنین روکش آسفالت معابر در شهر جدید بینالود در سال ۹۵ در مقایسه با سال‌های قبل از آن توسعه چند برابری یافت و با وجود کمبود اعتبارات، حجم آسفالت اجرا شده در شهر جدید بینالود در سال گذشته از مجموع آسفالت اجرا شده در ۴ سال گذشته بیشتر بود به طوری که در این مدت حجم آسفالت اضافه شده ۸۵ هزار مترمربع بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: در سال گذشته همچنین عملیات اجرایی خط انتقال آب، تکمیل تقاطع غیرهمسطح شرقی شهر جدید بینالود، طراحی پارک پردیسان، مطالعات مقدماتی مسیر ریلی بینالود به مشهد به طول ۶ کیلومتر آغاز شد.

ساخت ۵۰۰ واحد مسکن مهر در بینالود راکد مانده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: از سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر که ساخت آن‌ها در این شهر از سال ۱۳۸۶ آغاز شد تاکنون یک هزار و ۶۱۱ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و ساخت ۵۰۰ واحد راکد مانده است.

یزدانی افزود: واحدهای راکد مسکن مهر در بینالود عمدتاً مربوط به تعاونی‌ها هستند که فعالیت آن‌ها به دلیل عدم پرداخت آورده از سوی متقاضی یا به دلیل نقص در مدیریت تعاونی راکد مانده و ساخت آن‌ها متوقف شده است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در بهمن‌ماه سال گذشته برای تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی یا راکد مسکن مهر، تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی را به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش داده که با این افزایش تعدادی از واحدها بدون آورده متقاضی قابل‌واگذاری خواهد بود.

وی با اشاره به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی سایت مسکن مهر در بینالود گفت: همه زیرساخت‌های برق، آب، گاز، تلفن و فیبرنوری برای واحدهای به بهره‌برداری رسیده در پروژه مسکن مهر تأمین و تاکنون دو مجتمع تجاری، یک مسجد و دو مدرسه در محل اجرای واحدها ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود اظهار کرد: در سال گذشته ساختمان مرکز بهداشتی – درمانی سایت مسکن مهر در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

یزدانی آغاز عملیات اجرایی فاز اول بوستان محله منظریه در سایت مسکن مهر با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع و طراحی سوله ورزشی مسکن مهر به مساحت ۲ هزار مترمربع را از دیگر اقدامات در سایت مسکن مهر بینالود برشمرد.

وی گفت: در سال گذشته محوطه‌سازی و اجرای آسفالت تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و اعتبار پنج میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال و تکمیل روشنایی معابر مسکن مهر با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

به گفته وی بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، چهار هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت در شهر جدید بینالود سکونت دارند و قطار این شهر بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته است.

شهر جدید بینالود دومین شهر جدید خراسان رضوی است که حدود سه هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد که از این میزان یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن مسکونی است.

شهر جدید بینالود در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد، نزدیک نیشابور و در دامنه جنوبیِ کوه بینالود قرار دارد.