شناسهٔ خبر: 37877 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری اردبیل:

سواری‌های مسافربری پلاک شخصی استان اردبیل ساماندهی می‌شوند/حمایت ازسواری‌های علاقه‌مند به پلاک عمومی

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از ساماندهی سواری‌های مسافربری پلاک شخصی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی که در جلسه ساماندهی سواری های مسافربری پلاک شخصی سخن می‌گفت با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۰۳ قانون راهنمایی و رانندگی به کار گرفتن مسافر از طریق ماشین‌های پلاک شخصی ممنوع است، افزود: از بابت تامین ناوگان پلاک عمومی در استان هیچ مشکلی نداریم و در برخی از شهرستان‌ها با تبصره ۴ درصد وام نیز برای تهیه خودروهای پلاک عمومی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها سواری‌های پلاک عمومی در چهارچوب قوانین و مقررات به مردم استان با همه توان شبانه روز خدمات ارائه می ‌کنند.

 رحمتی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کسانی که علاقه‌مند داشتن سواری‌های پلاک عمومی هستند با ایجاد زیرساخت‌های لازم حمایت می‌کند و آماده است به عنوان مثال اگر فردی در مسیر تبریز به اردبیل با پلاک شخصی فعالیت می‌کند از طریق هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل در همان مسیر با پلاک عمومی به کار خود ادامه دهد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل هم گفت: ما معتقدیم مشکلات پلاک شخصی‌ها با ایجاد زیر ساخت‌های لازم حل می‌شود و نباید از پلیس به عنوان ابزار اول برخورد با این امر استفاده شود.

فتاحی اظهار امیدواری کرد که با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات دارندگان سواری‌های مسافربری پلاک شخصی، سازمانهای متولی در صدد حل آن برآیند و افزود: پلیس نیز در کنار اقدامات این نهادها و ساماندهی پلاک شخصی‌ها در میدان اقدام و عمل آماده همکاری همه جانبه است.