شناسهٔ خبر: 37915 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

ترابری ۳.۸ میلیون نفر سفر در بنادر قشم طی نخستین ماه بهار ۹۶/تخلیه و بارگیری حدود ۶۸۰ هزار تن انواع کالا

سیدباقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری ۳.۸ میلیون نفر- سفر و تخلیه و بارگیری حدود ۶۸۰ هزار تن انواع کالا در بنادر این جزیره طی فروردین ماه سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی با اعلام این خبر گفت: در نخستین ماه از فصل بهار امسال، ۶۷۹ هزار و ۵۰۴ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ تن مربوط به مواد غیرنفتی و ۱۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت.

صادرات و واردات بیش از ۳ هزار تن کالا 

وی از جابجایی ۳ هزار و ۱۶۰ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره طی فروردین ماه، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۳۲۳ تن کالای صادراتی و ۲ هزار و ۸۳۷ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شده که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو بوده است.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بنادر را ۶۶۳ هزار و ۲۰۲ تن اعلام کرد.

ترابری بیش از ۲۰۰ نفر در مسیر دریایی کیش- قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت خط مسافری کیش – قشم در سال جاری اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال ۹۶ اولین سفر دریایی کشتی کروز از کیش به مقصد قشم حدود ۲۱۱ نفر مسافر جابجا شدند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری ۳ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۲۴ نفر سفر در بنادر قشم به ثبت رسید و ۲۷۷ هزار و ۸۱۹ دستگاه خودرو نیز از طریق بنادر پهل و لافت جابجا شد.

ثبت تردد بیش از ۲۱ هزار فروند شناور

موسوی بیان کرد: طی یک ماهه نخست امسال، تردد ۲۱ هزار و ۶۴۸ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۴۰ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

این مقام مسئول گفت: از این تعداد، ۱۱ هزار و ۱۶۳ فروند شناور باری و ۱۰ هزار و ۴۸۵ فروند شناور مسافری بوده است.  

تخلیه و بارگیری ۴۶۳ کانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری ۴۶۳ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.