شناسهٔ خبر: 37978 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تشریح کرد:

تشریح برنامه‌های هفته جهانی ایمنی راه‌ها در خراسان شمالی

ایمن سازی جاده رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی برنامه‌های این استان در هفته جهانی ایمنی راه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، حامد معروف اظهار کرد: در این هفته، برگزاری اختتامیه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها برگزار می‌شود و در این آیین، برترین‌های این طرح تقدیر می‌شوند.

وی افزود: پنج نفر از دانش آموزان و سه نفر از معلمان فعال در حوزه ارتقای ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: ملاک انتخاب دانش آموزان در این طرح، نتایج آزمونی است که در این زمینه اخذ شده است و معلمان نیز بر اساس عملکردی که در زمینه ارتقای ایمنی تردد از جاده داشته‌اند، برگزیده شده‌اند.

معروف، طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت را از دیگر برنامه‌های هفته جهانی ایمنی راه‌ها در استان عنوان کرد و گفت: در این هفته به صورت نمادین، تعدادی کلاه ایمنی نیز میان راکبان موتورسیکلت توزیع می‌شود.

وی افزود: در راستای طرح ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی و وانت‌بار، توزیع شبرنگ با شعار هفته جهانی ایمنی راه بین این کاربران انجام خواهد شد.

به گفته وی برنامه‌های هفته جهانی ایمنی راه‌ها در سال جاری، با شعار با کاهش سرعت، جان انسان‌ها را حفظ کنیم پیگیری می‌شود و تلاش بر این است تا رانندگان و بهره‌برداران از راه بر ارتقای ایمنی ترددها حساس‌تر شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: تهیه و توزیع بروشور با محتوای بروشور تهیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی از دیگر اقدامات در این هفته است.

وی اظهار کرد: همچنین اطلاع‌رسانی در خصوص هفته جهانی ایمنی راه و پیام‌های ایمنی در خصوص مدیریت سرعت از طریق بنرها و بیلبوردهای جاده‌ای و استفاده از ظرفیت تلویزیون شهری از دیگر برنامه‌هاست.

۸ تا ۱۴ ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان چهارمین دوره هفته جهانی ایمنی راه‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی نام‌گذاری شده است که مصادف با ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت امسال است.