شناسهٔ خبر: 37992 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

اردبیل در تکمیل مسکن مهر جزء ۱۰ استان برتر کشور است

اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تکمیل واحدهای مسکن مهر جزء ۱۰ اداره کل موفق کشور است که مورد تشویق وزارتخانه نیز قرار گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در مشگین شهر اظهار کرد: ما در تکمیل پروژه‌های مربوط به ساختمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، کتابخانه‌های عمومی و ساختمان‌های مالیاتی ورود پیدا کردیم به طوری که دو پروژه مهم بیمارستان کوثر در سه هزار و ۲۵۰ مترمربع با هزینه ۱۳ میلیارد تومان و همچنین ساختمان پزشکی قانونی پارس‌آباد را نیز تکمیل کرده و آماده افتتاح داریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ما برای احداث بیمارستان‌های در حال احداث استان منابع خوبی را جذب کردیم تا با تخصیص به موقع آن‌ها بتوانیم این پروژه‌ها را سر موعد مقرر تکمیل کنیم که انتظار می‌رود بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد نیز که سال گذشته شش میلیارد تومان تأمین اعتبار شد تا بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با تجهیز فرهنگسرای گرمی، بیمارستان کوثر و پروژه ساختمانی پزشکی قانونی پارس‌آباد و همچنین کتابخانه مرکزی بیله‌سوار انتظار می‌رود ظرف ماه‌های آینده این پروژه‌ها آماده افتتاح و با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شود.

حیدری از کلنگ‌زنی احداث بیمارستان جایگزین فاطمی خبر داد و افزود: این بیمارستان که متفاوت از پروژه‌های دیگر اجرایی می‌شود به زودی و به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی می‌شود.

پرونده یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در دادگاه مرحله صدور حکم را می‌گذراند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در ساخت و تکمیل مسکن مهر ما جز ۱۰ استان برتر کشور هستیم، بیان کرد: سهمیه ما بیش از ۴۱ هزار و ۳۷۷ واحد بوده که تاکنون ۳۹ هزار و ۲۴۱ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی اضافه کرد: از دو هزار و ۱۰۰ واحد باقی‌مانده، یک هزار و ۱۰۰ واحد در مراحل پیگیری پرونده در مراجع قضایی است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و با حل مشکلات این واحدهای عارضه‌دار زمینه واگذاری آن‌ها نیز به خوبی فراهم شود.

حیدری ادامه داد: ما در مشگین‌شهر در برخی از تعاونی‌ها شاهد اختلاف بین سازنده و صاحبان مسکن مهر هستیم که انتظار داریم با حل این مشکلات و افتتاح این پروژه‌ها در نیمه اول امسال، پرونده مسکن مهر در استان اردبیل بسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از ۲۶ شهر استان اردبیل، ۲۳ شهر استان دارای طرح جامع و تفصیلی است و سه شهرستان نیز امسال طرح تفصیلی آن‌ها تصویب شده که شامل شهرهای سرعین، نمین و نیر هستند که به سرعت این طرح‌ها برای آن‌ها ابلاغ می‌شود.

حیدری از اخذ سند برای یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی، اخذ صورت‌جلسه تفکیکی برای یک هزار و ۴۰۰ هکتار و اخذ سند برای مساکن مهر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها نیز اقدامات خوبی با رویکرد ارتقا ایمنی در جاده‌ها و تقاطع‌های همسطح انجام شده تا بتوانیم در این بخش نیز اقدامات شایسته‌ای را انجام دهیم.

وی گفت:‌ در سال گذشته ۱۷ کیلومتر راه اصلی، ۱۱.۵ کیلومتر بهسازی راه‌ها، ۱۲۱ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۲.۵ کیلومتر آسفالت به روش نوین و بازیافت کار با تثبیت با سیمان انجام شده و ۱۶۶ هزار مترمربع در محورهای شریانی لکه‌گیری انجام شده است.

حیدری از هزینه ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی خبر داد و افزود: ما ۶۵ میلیارد تومان از اسناد خزانه دریافت کردیم که ۴۳ میلیارد تومان آن توزیع شده و ۱۸ میلیارد تومان از آن سر رسیدش مشخص است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مکرر برای چهار پروژه مجوز ماده ۵۶ گرفته‌ایم، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل احداث راه اصلی کلور – درام به طول ۵۵ کیلومتر، نیر – سراب به طول ۳۰ کیلومتر، اردبیل – سرچم باند دوم به طول ۸۲ کیلومتر و محور مشگین‌شهر – اهر به طول ۳۰ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: برای مطالعات راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز مجوز ماده ۲۳ از وزیر راه و شهرسازی گرفته شده تا با توجه به شرایط زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل مطالعات تکمیل و زمینه اجرایی شدن این پروژه‌ها به خوبی فراهم آید.