شناسهٔ خبر: 38002 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی در مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه پیگیری می‌شود

درجمع مدیرعامل شرکت راه‌اهن ایران در حاشیه نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه گفت: یکی از  مهمترین نکات مورد توجه UIC راه‌اندازی کریدور جاده ابریشم است و توجه به راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی به دلیل قرار داشتن ایران در چهار راه‌ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب همواره یکی از  موارد پیگیری در جلسات مجمع به شمار می‌رود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمدزاده در حاشیه نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه  در جمع خبرنگاران بیان داشت: بیش از ۲۰۰ کشور جهان عضو UIC هستند که تشکیل مجامع منطقه‌ای از جمله مسائل مورد نظر آن اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: مجمع منطقه‌ای خاورمیانه با ۱۳ عضو تشکیل شده است و امروز نوزدهمین جلسه این مجمع در ایران با حضور مدیران و مسئولان منطقه تشکیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این مجمع دوبار در سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و مجموعه اقدامات و برنامه‌های مشترک و مجموعه اقداماتی که باید برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در هریک از کشورهای عضو انجام شود به علاوه انتقال تجربیات و برگزاری همایش های مشترک، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه « یکی از مهمترین نکات مورد توجه UIC راه اندازی کریدور جاده ابریشم است» گفت: توجه به راه‌اندازی کریدورهای بین المللی به دلیل قرار داشتن ایران در چهار راه‌ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب همواره یکی از  موارد پیگیری در جلسات مجمع است. 

محمدزاده خاطرنشان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با راه‌آهن های منطقه، قرار دادهای تجاری متعددی دارد و در حاشیه جلسات این چنین در مورد آنها بحث و گفتگو‌ می کند.