شناسهٔ خبر: 38211 - سرویس استان‌ها

دکتر روحانی در دیدار خانواده جان‌باختگان حادثه معدن آزادشهر:

حادثه معدن آزادشهر زنگ هشدار و بیدار باشی برای همه مسئولین است/ ملت ایران در غم خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن سهیم و شریکند/ دستورات ویژه به وزیران کار و مسکن و برای رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان

روحانی رییس‌ جمهور حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر استان گلستان را زنگ خطر، هشدار و بیدار باشی برای همه مسئولین دانست و بر ضرورت نظارت مداوم، تنظیم مقررات لازم و تأمین تجهیزات و امکانات پیشرفته در محیط‌های کار ناامن، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) در جریان سفر به منطقه آزادشهر استان گلستان در دیدار خانواده جان باختگان حادثه معدن، با ابراز تسلیت و همدردی و دلجویی از آنان، اظهار داشت: تردید نداشته باشید که در غم و حادثه جانکاهی که برای شما خانواده‌های عزیز پیش آمد، همه ملت ایران شریک و سهیم هستند و بر هر حادثه‌ای که در سال‌های گذشته در کشور پیش آمده مردم مهربان و خوب ایران در کنار مصیبت‌دیدگان بودند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه جان یک انسان قابل جبران نیست، گفت: جز خداوند متعال که خالق هستی‌ است، کسی نمی‌تواند جبران کننده مصیبت از دست رفتن یک انسان باشد و خدای متعال اجر بی‌پایانی به صابران می‌دهد.

دکتر روحانی افزود:غم از دست دادن یک عزیز سالیان دراز و تا آخر عمر در دل خانواده‌های آنها می‌ماند و امروز همه مسئولین و مردم از مقام معظم رهبری که سرور و آقای همه ماست تا مسئولین استانی و دولتمردان در غم شما سهیم و شریک هستند و این یک تعارف نیست بلکه حرف دل همه ملت ایران است.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: باید مسئول و مسئولین حادثه و هر کسی که در این حادثه قصور و تقصیری داشته است، مشخص شود و متناسب با آن تقصیر با آن برخورد صورت بگیرد و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد و این موضوعی است که دولت و شخصاً بر آن تأکید دارم.

دکتر روحانی گفت: وزرای مربوطه باید باز هم به این منطقه آمده و از استاندار می‌خواهم به تک تک خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند در هر کجای استان هستند، سرکشی کرده و مشکلات آنها را حل و فصل نمایند.

رییس‌ جمهور همچنین نظارت مستمر بر اماکنی که کار سخت و خطرناک در آن انجام می شود را مورد تأکید قرار داد و گفت: در منشور حقوق شهروندی ماده‌ای وجود دارد که در آن بر محیط کار سالم و امن تأکید شده است و باید اجرای آن را دنبال کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه در دنیای امروز محیط‌های کار ایمن‌سازی شده است، گفت:‌در کشور ما نیز باید از تکنولوژی و امکانات روز دنیا برای ایمن‌سازی اماکن کار استفاده شود و اگر در جایی این امکانات وجود ندارد باید آن کار متوقف شود.

رییس‌ جمهور گفت: در این حادثه همه مسئول هستیم و باید مشکلات موجود را پیگیری و کاستی‌ها را جبران کنیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز در دل شما این جمله است که نگذارید این حادثه در جای دیگری تکرار شود و این وظیفه بسیار بزرگی بر دوش همه ما مسئولین است.

رییس‌ جمهور رسیدگی به موضوع حقوق و بیمه کارگران، جانباختگان و مصدومین حادثه معدن را مورد تأکید قرار داد و گفت: وزیر کار باید  به وضعیت خانواده های کسانی که در این معدن جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده‌اند، رسیدگی نموده و مشکلات آنان باید حل و فصل شود.

دکتر روحانی افزود: به وزیر مسکن نیز دستور می دهم تا تیمی را تعیین کرده و همه خانواده هایی را که عزیزان خود را از دست داده اند و مشکل مسکن دارند، شناسایی و مشکل آنان را برطرف کند.

رییس جمهور تصریح کرد: باید سریعاً کمیته ای تشکیل شده و مسئولیت و وظایفی را که باید انجام شود، پیگیری نماید و همه مطمئن باشند که این حادثه را مسئولین تا آخر پیگیری خواهند کرد.

در این مراسم سه نفر از خانواده جانباختگان معدن در سخنانی مطالبات خود را مطرح کردند./