شناسهٔ خبر: 38237 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس تأکید کرد:

سامانه شهراه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق شهروندی

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین دستاورد مهم وزارت راه و شهرسازی در احترام و حمایت از حقوق شهروندی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، حمایت از حقوق شهروندی در حوزه فعالیت این اداره‌کل است و در این راستا پیگیری درخواست‌های شهروندان که از طریق این سامانه به ثبت رسیده و مربوط به این اداره‌کل است، با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه «شهراه» این امکان راه برای شهروندان فراهم آورده است تا همه انتقاداتی که در بخش‌های مختلف زیرمجموعه این اداره‌کل مشاهده می‌گردد را گزارش داده و با کد رهگیری که پس از ثبت گزارش دریافت می‌کنند، موضوع خود را در مراحل مختلف پیگیری کنند.

سیاهپور با اشاره به اهتمام اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در سامانه شهراه در پاسخ‌گویی به شهروندان بیان کرد: این اداره‌کل با همه توان خود تأکید دارد که برنامه‌ها و اقدامات مؤثری را به اجرا بگذارد و با توجه به این‌که مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به واسطه فعالیت‌های خود به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم با جامعه و عموم مردم سر و کار دارد، از این‌رو با جدیت به بررسی درخواست‌های مربوطه توجه دارد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه شهراه، می‌تواند موجب شفافیت ارتباط مردم و مسئولین و همچنین تسریع در احقاق حقوق شهروندی را ممکن سازد.

سیاهپور یادآور شد: شهروندان با ورود به سامانه www.shahrah.mrud.ir، خدمت موردنیاز خود را به‌صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند که این خدمات پس از ثبت به صورت متمرکز به زیرمجموعه‌های این اداره‌کل ارائه و در یک زمان مشخص به درخواست شهروندان پاسخ داده می‌شود.

گفتنی است سامانه شهراه این امکان را به مردم که پایه‌های حاکمیت هستند، می‌دهد که بتوانند در خصوص مسائل و مشکلات اظهار نظر کنند و مدیریت‌ها را در وزارت راه و شهرسازی یاری دهند.

شایان ذکر است با این پیگیری می‌توان از اقدامات مسئولان مرتبط در خصوص انتقادات و پیشنهادهای مردمی آگاهی پیدا کرد و در واقع این حضور مردم سبب افزایش کارایی، بهره‌وری و رضایت‌مندی مردم می‌شود.