شناسهٔ خبر: 38240 - سرویس استان‌ها

توسط رئیس‌جمهور انجام شد:

بهره‌برداری از راه‌آهن تهران – همدان

افتتاح راه‌اندازی راه‌آهن تهران – همدان یکی از اقدامات اثرگذار دولت یازدهم است که امروز با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، دکتر روحانی در حاشیه افتتاح این پروژه عنوان کرد: خوشحالم از اینکه امروز مردم همدان از طریق ریل به مرکز کشور متصل می‌شوند

وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه عظیم اقدام بسیار خوشحال‌کننده‌ای است که سال‌ها مردم همدان منتظر آن بودند.

راه‌آهن همدان - تهران که به علت تحریم‌های حاکم بر کشور و نبود امکان خرید ریل، بیش از ۱۰ سال معطل مانده بود به برکت برجام جان دوباره گرفت و هم‌اکنون به دستان پرتوان رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است پروژه راه‌آهن تهران - همدان به طول ۲۶۸ کیلومتر به صورت یک‌خطه، با ویژگی حرکتی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار باری طراحی شده و قرار است فاصله زمانی همدان تا پایتخت را به ۲ ساعت کاهش دهد.

لازم به ذکر است دولت یازدهم در آغاز فعالیت خود در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، توسعه حمل و نقل ریلی را با چالش‌های متعدد روبرو کرده بود توجه ویژه خود را به حوزه حمل و نقل به ویژه خطوط ریلی معطوف کرد تا امکان سفر با قطار را برای عموم مردم فراهم و به ارتقای امنیت سفرها، حفظ محیط‌زیست، کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای، رشد گردشگری و کاهش بار ترافیک کمک کند.

توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و افزایش خطوط راه‌آهن در حالی به سیاست جدی دولت تدبیر و امید تبدیل شد که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران این امکان را سلب کرده بود اما با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها در زمینه حمل و نقل ریلی گشایش‌های فراوانی صورت گرفت و با اتصال همدان به راه‌آهن تهران، ملموس‌ترین دستاوردهای برجام برای مردم این استان رقم خورد.