شناسهٔ خبر: 38243 - سرویس استان‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی:

توجه ویژه به آسفالت راه روستایی شهرستان گرمی/ آسفالت ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار شهرستان گرمی در سالجاری

بازدید سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: شهرستان گرمی از نظر برخورداری از راه روستایی آسفالت پائین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات راه‌های روستایی شهرستان گرمی که با حضور محسن زاه مدیرکل راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی، میر حمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از مسئولان شهرستان گرمی در محل فرمانداری شهرستان گرمی برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به محدودیت فصل کاری، تخصیص اعتبار راه‌های روستایی هنوز صورت نگرفته و با محدودیت شدید مالی با استفاده از ظرفیت‌های پیمانکاران موجود و امکانات قانونی که در اختیار داریم آسفالت ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار شهرستان گرمی در سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی گفت: شهرستان گرمی از نظر برخورداری از راه روستایی آسفالت پائین تر از میانگین کشوری است؛ و با توجه به اینکه ۵۵ کیلومتر از روستاهای بالای ۵۰ خانوار این شهرستان فاقد آسفالت راه‌های روستایی هستند تلاش خواهیم کرد بخش مهمی را امسال به نتیجه برسانیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: بخش موران محل گردشگری بسیار زیبا در شرق شهرستان گرمی و در مرز کشور آذربایجان با ایران بوده و هم برای اینکه مرزنشینان عزیزمان از راه مناسب برخوردار باشند و هم ظرفیت گردشگری این منطقه پویاتر گردد مقرر گردید با هدف تسهیل ارتباط بخش موران با مرکز شهرستان گرمی، راه ارتباطی بخش موران به بخش مرکزی، راه روستایی داش دیبی – اوماسلان به طول ۵/۸ کیلومتر آسفالت گردد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت‌های اعتباری استانی و ملی در بحث راه‌ها و شروع عملیات اجرایی شاهد نتیجه خوب و مطلوبی برای توسعه شهرستان گرمی باشیم.

تخصیص قیر رایگان از سوی راه و شهرسازی در صورت زیرسازی از طریق بنیاد مسکن

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: قیر رایگان از سوی راه و شهرسازی در صورت زیرسازی از طریق بنیاد مسکن تخصیص خواهد یافت؛ و آسفالت راه روستاهای کلانسرا – زهرا – کردلر و آسفالت به عهده دهیاری‌ها است.

 حیدری افزود: مقرر شد از حداکثر ظرفیت پیمانکاران توانمند منطقه در آسفالت مسیرهای گرمی – انگوت و گرمی – موران استفاده گردد.