شناسهٔ خبر: 38255 - سرویس بنادر و دریانوردی

صابری اعلام کرد:

رشد‌ ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش ۱۵ درصدی‌جابجایی مسافر در بندر لنگه

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ۳۶ درصدی ترانزیت و افزایش ۲۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در کارنامه عملیاتی بنادر غرب هرمزگان طی نخستین ماه سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، محمود صابری با اعلام اینکه طی فروردین‌ماه سال جاری درمجموع ۹۰۱ هزار و ۵۹۲ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده، ۹۳ هزار و ۷۰۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۸۰۷ هزار و ۸۸۶ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

وی از ترانزیت ۱۳ هزار و ۸۲۲ تن کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان و رشد ۳۶ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری خبر داد.

صابری همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را ۲۱ هزار و ۹۸۹ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: ۷۳۷ هزار و ۴۱۹ تن کالا و فرآورده‌های نفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی فروردین‌ماه سال ۹۶ بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد شناورهای ورودی به این بنادر را بیش از ۳۲۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۰ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۸۲ فروند، زیر هزار تن ظرفیت داشته‌اند.

صابری در پایان به آمار مسافری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در نخستین ماه بهاری سال جاری، ۸۱ هزار و ۶۶۵ نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان جابجا شدند که از این میزان سهم بندرلنگه در ترابری مسافران در مسیرهای دریایی داخلی و بین‌المللی ۱۵ هزار و ۴۳۵ نفر بود که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.