شناسهٔ خبر: 38291 - سرویس مسکن و شهرسازی

آغاز بیست و ششمین نشست شورای حکام برنامه اسکان بشر ملل متحد در کنیا/ ارتقای توسعه اجتماعی و دست‌یابی به هدف مسکن درخور برای عموم، مهمترین اهداف برنامه اسکان بشر

نشست بیست و ششمین نشست شورای حکام برنامه اسکان بشر ملل متحد با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در مـقر ستاد اسکان بشر سازمان ملل متحد واقع در شـهر نایـروبی کشور کـنیا آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بیست و ششمین نشست شورای حکام برنامه اسکان بشر ملل متحدبا سخرانی آقای اوهورو کنیتا رئیس جمهور کشور کنیا  آغاز به کار کرد.

در این نشست که با حضور  ۵۸ کشور عضو در مـقر ستاد اسکان بشر سازمان ملل متحد واقع در شـهر نایـروبی در کشور کـنیا برگزار شده است مواردی از قبیل بهبود وضعيت شهرها و زیستگاه‌های انسان، توسعه پايدار اجتماعى و زيست محيطى زيستگاه‌هاى بشر و دستيابى به هدف تامين سر پناه مناسب براى همه آحاد بشر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست شورای حکام برنامه اسکان بشر ملل متحد هر دو سال یکبار برای ارزیابی فعالیت‌ها و تعیین راهکارها و بودجه دوسالانه برنامه مـرکز اسکان اسکان بشر سازمان مـلل متحد بر پا می‌شود که امسال شهر نایروبی از تاریخ ۱۸ الی ۲۲ اردیبهشت‌ماه میزبان این نشست است.

با توجه به برنامه اسکان بشر سازمان ملل، این قسمت در ۷ بخش طرح و برنامه شهرى، اقتصاد شهرى، خدمات شهرى،  بهبود اماكن مسكونى و كاهش زاغه‌نشينى، كاهش مخاطرات و نوسازى، تحقيقات و ظرفيت‌سازى و مديريت و قانون‌گذارى در مورد املاك فعالیت کرده و مباحث حوزه‌های مذکور را بررسی می‌کند.

برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقای توسعه اجتماعی و زیست محیطی اسکان بشر و دست یابی به هدف مسکن درخور برای عموم است. 

این سازمان می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعه شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همه شهروندان.

یکی از رویدادهای جانبی این اجلاس نشست هیئت رئیسه اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا- اقیانوسیه (APMCHUD ) پیرامون بازرسی چالش‌های شهری منطقه شامل مسکن، حمل و نقل شهری، تامین مالی، آب و فاضلاب  و ... است.

همچنین میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای هفتمین اجلاس (APMCHUD) از موضوعات کلیدی نشست هیئت رئیسه ششم اجلاس اعلام شده است.