شناسهٔ خبر: 38343 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

تصویب طرح تفصیلی منطقه دو شهر قزوین/ نقش طرح‌های جامع و تفصیلی در مدیریت شهری

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی از تصویب طرح تفصیلی منطقه دو (قدیم) شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی،  با اعلام این خبر گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی شهری لازم و ملزوم یکدیگرند که می‌توان با اجرای صحیح این طرح‌ها به مدیریت بهتر شهری کمک کرد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان قزوین بیان کرد: طرح‌های جامع و تفصیلی شهری از جمله طرح‌های مهم و تاثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری هستند.

وی در ادامه گفت: پس از تصویب طرح جامع شهر قزوین در جلسات شواری عالی شهرسازی و معماری، بررسی طرح تفصیلی شهر قزوین که قرارداد آن در سنوات پیش توسط شهردرای قزوین با مشاور تهیه کننده طرح جامع(شهر و برنامه) منعقد شده بود در دستور کار جلسات کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت.

حقلطفی افزود: این طرح پس از بررسی‌های لازم در جلسات متعدد مانند جلسات کارشناسی شهرداری، شورای شهر قزوین، کمیته راهبردی طرح و کمیته فنی، نهایتا در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و با رعایت ملاحظاتی نقشه کاربری‌هایی منطقه ۲ شهر قزوین توسط این کمیسیون به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در توضیح طرح جامع عنوان کرد: طرح جامع شهری برنامه‌ای بلند مدت است که به صورت راهنما خط‌مشی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند.

وی در مورد طرح تفصیلی نیز گفت: طرح تفصیلی نیز با توجه به مقیاس طرح متعاقب طرح جامع شهر و در راستای تحقق چشم اندازهای مصوب طرح صورت می‌گیرد و تنظیم برنامه‌ها و اقداماتی جزیی را درسطوح مختلف شهر تا سطح محلات بر عهده دارد.

حق‌لطفی در پایان اظهار کرد: مطابق با مفاد مندرج در صورتجلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط مقرر شد پس از بررسی برخی موارد، طرح پس از تایید شهرداری و دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ جهت اجرا ابلاغ شود.