شناسهٔ خبر: 38347 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان مطرح کرد:

واگذاری بخشی از خدمات شهرهای جدید اصفهان به نهادهای دیگر

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در كمیسیون ماده ۵ این هفته استان گفت: شهرهای جدید این استان می‌توانند بخشی از خدمات را با تبادل املاك به بنیاد مسكن یا شهرداری‌ها واگذار كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در كمیسیون ماده  ۵ این هفته استان كه به ریاست محمدعلی طرفه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور حجت‌اله غلامی، مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزارشد، ۲۸ مورد از موارد تدقیق خط بدنه، افزایش ارتفاع، طرح تفصیلی محله گورت، تقلیل یا تعریض عرض گذر، تغییر كاربری شهر اصفهان و ۵ مورد از موارد افزایش ارتفاع، تفكیك، اصلاح مركز محله و تغییر كاربری شهر جدید بهارستان بررسی شد.

طرفه با تاكید برحضور شهردار اصفهان در جلسه كمیسون ماده ۵ گفت: حضور شهردار در جلسات كمیسیون ماده ۵ یك نكته بسیار ضروری است زیرا با حضورخود در جلسات از نقطه نظرات همه اعضای كمیسیون آگاه می‌شود وعلاوه بر هماهنگ‌شدن فعالیت‌های شهرداری با موارد تصویبی در كمیسیون، فرصتی برای وی فراهم خواهد شد تا مسائل و مشكلات شهر و همچنین نظرات اعضا را انتقال دهد.

همچنین مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص افزایش ارتفاع پهنه‌های همجوار مسیر حذف شده كمكی چهارباغ بالا گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، پیشنهاد حذف كمكی‌های چهارباغ بالا توسط شورای عالی شهرسازی و معماری داده شد. با توجه به نكته مطرح شده در كمیته كارشناسی در خصوص وضعیت ترافیكی یك پارچه پیشنهادی میدان شورا و خیابان حضرت یحیی(ع)، منطقی است كه كمك‌رسانی ترافیكی شبكه موجود به چهارباغ بالا بررسی شود و در صورت مفید بودن، این شبكه بارگذاری و در نتیجه افزایش ارتفاع در این پهنه صورت نگیرد و ضوابط بازنگری طرح تفصیلی حفظ شود.

غلامی در خصوص آماده‌سازی فاز یک، دو و سه شهر جدید بهارستان عنوان کرد: طبق اساس‌نامه شركت‌های شهرهای جدید این شهرها می‌توانند بخشی از خدماتی كه باید انجام شود را با تبادل املاك به بنیاد مسكن یا شهرداری‌ها واگذار كنند به گونه‌ای كه تاكنون اداره‌كل راه و شهرسازی استان آماده ‌سازی مسكن مهر ۴۸ شهر استان را با واگذاری پلاك به شهرداری‌ها سپرده است.

وی در خصوص صادركردن پایان ساخت و اسناد مسكن مهر بهارستان گفت: بهای تمدید پروانه ساخت مسكن مهر مبلغی در حدود ۵۵ میلیون ریال است و پرداخت آن در توان مردم نیست. این موضوع با روح تفاهم اصلی مسكن مهر سازگار نیست و  شهرداری بهارستان نباید در صدور پایان ساخت پروانه‌هایی كه یك یا دو ماه از تاریخ اعتبار آن می‌گذرد سخت‌گیری كند.