شناسهٔ خبر: 38366 - سرویس جاده‌ای

‌واکنش کشاورزیان به دروغ‌پردازی‌های یک کاندیدا:

برخی اداره مملکت را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند/ طرح مساله ۴ و ۹۶ درصد شکاف طبقاتی جامعه را افزایش می دهد/ ۴درصد زالوصفت همان رانت‌خورانند نه تجار/ نامزدهای ریاست‌جمهوری به مردم دروغ نگویند

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی برضرورت شرکت مردم دردوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردوگفت: نامزدها برای افزایش رای نباید به مردم وعده دروغ بدهند. ادعای افزایش دو برابری درآمدها و یارانه ها نشان می دهد برخی نامزدها اداره کشور رابا یک بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود کشاورزیان با بیان اینکه «نامزدها برای افزایش رای نباید به مردم وعده دروغ بدهند. ادعای افزایش دو برابری درآمدها و یارانه ها نشان می دهد برخی نامزدها اداره کشور رابا یک بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند» افزود: ظرفیت ها و توانمندی های کشور مشخص است و در لایحه بودجه سالیانه کشور هزینه های جاری و عمرانی دولت ها به طور دقیق مشخص شده است، در حالی که برخی از کاندیداها قول دوبرابر شدن درآمدها و افزایش یارانه ها را به مردم می دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه برخی نامزدها اعلام کرده اند در ۴ سال آینده درآمد کشور را دو برابر می کنند، گفت: در این صورت باید ما رشد اقتصادی ۲۰ درصدی را تجربه کنیم، در حالی که در هیچ کجای دنیا رشد ۲۰ درصدی وجود ندارد و ما سال ها است در آرزوی رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم و در برخی از سال ها رشد اقتصادی کشور منفی نیزشده است.

کشاورزیان تاکید کرد، در سال‌های اخیر با تلاش دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی کشور به ۵ تا ۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هزینه های جاری دولت ها همواره در حال افزایش است، گفت: با افزایش حقوق کارکنان دولت و هزینه های جاری دستگاه های اجرایی، بودجه جاری دولت ها نیز همواره روند افزایشی دارد و دیگر برای بودجه عمرانی کشور رمقی نمی ماند که بازهم کمتر شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور با اشاره به بودجه عمرانی کشور در سال جاری، گفت: بودجه عمرانی کشور امسال به ۲۱ هزار میلیارد تومان رسیده که بخش زیادی از آن را اسناد خزانه تشکیل می دهد و ادعای افزایش دو برابری درآمدها و یارانه ها نشان می دهد که برخی از نامزدها اداره کشور را با یک بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند.

تقسیم بندی ۴ و ۹۶ درصدی برای کشور خطرناک است 

وی تقسیم بندی جامعه به ۴ و ۹۶ درصدی را که برخی نامزدها بارها آن را عنوان کرده اند، بسیار خطرناک دانست و گفت: طرح این مساله بسیار واهی و خطرناک است و تمام قشر کارآفرین جامعه را زیر سوال می برند و مردم فکر می کنند عده ای زالو صفت به دنبال کسب درآمدهای زیاد هستند.

کشاورزیان در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: بعید می دانم نظر این کاندیدای محترم این قشر باشد، زیرا ۴ درصدی ها کسانی هستند که به کانون های قدرت وصل هستند و از رانت استفاده می کنند، ضمن اینکه اعلام شده آنها وارد کننده و تجار نیز نیستند، لذا ما هم نمی دانیم اینها چه کسانی هستند.

معاون وزیر راه شهرسازی تاکید کرد، طرح این مساله شکاف طبقاتی را در جامعه بیشتر می کند و بسیار خطرناک است.

وی گفت: قانون اساسی این حق را برای ملت ایران به رسمیت شناخته تا با آرای خود، رئیس جمهوری و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در رای دادن نباید شعارهای نامزدها ملاک باشد، اظهار داشت: مردم باید شعارهای نامزدها را محک بزنند که آیا در کشور ما این شعارها جنبه عملی دارد یا خیر؟

کشاورزیان در پایان تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری نباید به مردم دروغ بگویند و بی اخلاقی کنند، زیرا ما در دین اسلام پایبند اصول زیادی هستیم که نباید آنها را برای مساله انتخابات زیر پا بگذاریم.

به گزارش ایرنا ، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در کشور برگزار می شود.